  • 1. Data: 2009-04-10 18:40:04
    Temat: miernk uniwersalny - plywanie jalowych wskazan mV
    Od: "Boleck" <b...@g...pl>

    witam,

    kupilem dzis miernik mastech MS8229 i zdziwilo mnie to, ze jesli ustawie
    pomiar napiecia na najnizszy przedzial czyli mV lub na auto zmiane zakresu a
    sondy zostawie nie podlaczone to na wyswietlaczu sa dziwne, zmieniajace sie
    wartosci, czasem potrafia sie zmienic na przestrzeni kilku chwil od -180mV
    do 180mV. na innych zakresach ten objaw nie wystepuje, znika on rowniez
    jesli zewre sondy. czy to normalny objaw?

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-10 19:42:59
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Boleck pisze:
> [...]
    > kilku chwil od -180mV do 180mV. na innych zakresach ten objaw nie
    > wystepuje, znika on rowniez jesli zewre sondy. czy to normalny objaw?

    Tak. Przy pomiarze napiecia masz duzy opor wewnetrzny miernika i w tym
    zakresie b. wysoka czulosc -> lapie wszelakie zaklocenia. Po podlaczeniu
    do zrodla napiecia przestanie plywac.

  • 3. Data: 2009-04-10 21:39:37
    Od: AS <a...@w...pl>

    T.M.F. pisze:

    > Tak. Przy pomiarze napiecia masz duzy opor wewnetrzny miernika i w tym
    > zakresie b. wysoka czulosc -> lapie wszelakie zaklocenia. Po podlaczeniu
    > do zrodla napiecia przestanie plywac.
    niepokojące byłoby podobne pływanie przy zwartych ze sobą kabelkach, ale
    przy rozwartych to normalka, trzeba pamiętać, że wszelkiej maści
    zakłócenia, w tym głownie zakłócenia o częstotliwości sieci są
    powszechnie obecne, tam gdzie występuje instalacja elektryczna.

    Pozdrawiam

    AS

  • 4. Data: 2009-04-11 10:53:53
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Boleck wrote:

> [...]
    > -180mV do 180mV. na innych zakresach ten objaw nie wystepuje, znika on
    > rowniez jesli zewre sondy. czy to normalny objaw?

    tak.
    sprobuj podlaczyc dluzsze druty i mierzyc tez na zakresie pradu zmiennego,
    w poblizu roznych urzadzen, itd :) miernik na tym zakresie ma dosc duza
    czulosc zeby dzialac jak odbiornik radiowy.

    moj na 2x 23cm drutach i zakresie napiecia zmiennego pokazuje ~0.01V

  • 5. Data: 2009-04-11 16:37:15
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

> [...]
    > w poblizu roznych urzadzen, itd :) miernik na tym zakresie ma dosc duza
    > czulosc zeby dzialac jak odbiornik radiowy.

    Istnieje tez napiecie - i tu zapomnialem jak sie na to fachowo mówi -
    W powietrzu w pionie istnieje okolo 100V/m ze zwyklej elektrostatyki.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2009-04-11 18:54:37
    Od: "Boleck" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisal w wiadomosci
    > zakresu
    > zmieniajace

    > Istnieje tez napiecie - i tu zapomnialem jak sie na to fachowo mówi -
    > W powietrzu w pionie istnieje okolo 100V/m ze zwyklej elektrostatyki.

    ok, dzieki wszystkim za wyjasnienie, juz sie balem, ze trzeba reklamowac :)

  • 7. Data: 2009-04-12 06:54:39
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    > ok, dzieki wszystkim za wyjasnienie, juz sie balem, ze trzeba reklamowac :)

    Im więcej pokazuje tym lepiej dla miernika, bo świadczy że ma b.dużą
    Rwe. Tak myślę.
    KK