-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Sytuacja na skrzyżowaniu
Date: Fri, 22 Jul 2011 12:46:17 +0200
Organization: MAD
Lines: 65
Sender: Myjk <>
Message-ID: <1i8py9a83x555$.dlg@myjk.org>
References: <o...@l...medicom.local> <j08u6s$qms$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...medicom.local>
<itcd98qs9bdu$.dlg@lepper.institute.com>
<o...@l...medicom.local> <2...@m...org>
<o...@l...medicom.local>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1311331629 14410 83.13.244.130 (22 Jul 2011 10:47:09 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jul 2011 10:47:09 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2387117
[ ukryj nagłówki ]Fri, 22 Jul 2011 10:21:56 +0200, Wojciech "Spook" Sura
> Policzyłem wczoraj, że w poprzek przez skrzyżowanie z całkowitego
> zatrzymania przejeżdżam mniej więcej w 7 sekund.
W poprzek czego 7 sekund? http://xcarlink.pl/skrzyz.jpg
Z punktu 1 do 2 czy z 3 do 4?
PS swoją drogą, majster malujący linie prowadzące na tym skrzyżowaniu był
chyba na bani. :P
> Jeśli ktoś ruszy z kopyta z zakrętu, spokojnie zdąży dojechać tak,
> że tory jazdy się przetną. Może też się zdarzyć, że ktoś dojeżdża
> do zjazdu i nie zwalnia, bo akurat nie ma ruchu w drugą stronę.
Ale jest na uprzywilejowanej, nie ma znaku STOP, więc można tak pojechać.
Tymczasem z podporządkowanej trzeba ustąpić. Jeśli tory się przetną, to
jest to źle oceniona sytuacja przez jadącego z podporządkowanej.
> Wczoraj, gdy tamtędy jechałem, miałem drugą, prawie że identyczną
> sytuację w której ruszyłem na skrzyżowanie, a w międzyczasie ktoś
> skrecił i musiałem zatrzymać się na środku skrzyżowania żeby
> go przepuścić.
Zła ocena sytuacji przez jadącego z podporządkowanej. Genralnie w przypadku
kolizji, bo jak rozumiem o to się zazwyczaj w takich rozważaniach
rozchodzi, winnym wymuszenia pierwszeństwa byłby jadący z podporzadkowanej.
Tak zapewne orzekłaby na miejscu policja. W sądzie możnaby walczyć o
współwinę (albo w skrajnym wypadku o uniewinnienie), bo jest Art. 3., który
obowiązuje także tego poruszającego się na uprzywilejowanej i nakazuje
zaniechanie jazdy w przypadku zagrożenia. Jak mniemam to jest odpowiedź na
Twoje pytanie.
Generalnie nie chce mi się tego liczyć -- wystarczy spojrzeć na ilustrację
z pierwszego akapitu by dojść do wniosku, że wymuszenie pierwszeństwa na
pojeździe poruszającym się niebieskim torem jest ekstremalnie trudne dla
normalnych warunków -- tj. wykluczając to co napisałeś poniżej:
> Weź też pod uwagę, że użytkownikiem drogi na równi jest też rowerzysta,
> ktoś, kto holuje kogoś innego lub duża ciężarówka, której przejechanie
> przez skrzyżowanie z całkowitego zatrzymania (bo na przykład przepuścił
> pieszego) zajmie jeszcze więcej czasu.
To nie jest usprawiedliwienie.
Ale oczywiście, tutaj też obowiązuje Art.3.
> Chodzi mi o ogólną zasadę, a nie o pojedynczy przypadek.
To jest Twój podstawowy błąd -- nie ma ogólnej zasady. Każdą sytuację
rozważa się niezależnie. Niektóre sytuacje, nawet z pozoru identyczne, mogą
się znacznie różnić gdy tylko jedna zmienna jest inna, drastycznie
zmieniając postać rzeczy.
> Swoją drogą czekałem na pierwszą osobę, która zamiast odpowiedzieć na
> zadane wprost pytanie będzie podważać jego założenia :)
Nic na to nie poradzę, że serwujesz niespójne założenia i trzeba dokładać
od siebie. Ja założyłem normalny warunek: dwa samochody osobowe, jadące
przepisowo, sprawne, ze sprawnymi kierowcami, a nie jeden w wersji
flegmatyk^2 bez przeglądu sytuacji.
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 22.07.11 13:23 Wojciech \"Spook\" Sura
- 22.07.11 13:27 Wojciech \"Spook\" Sura
- 22.07.11 14:27 Myjk
- 22.07.11 14:34 Myjk
- 22.07.11 17:36 Bydlę
- 27.07.11 07:41 Wojciech \"Spook\" Sura
- 27.07.11 08:09 Wojciech \"Spook\" Sura
- 27.07.11 14:01 Bydlę
- 22.07.11 15:13 Artur Czeczko
- 29.07.11 07:19 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- 2024-12-19 Fujitsu LIFEBOOK E746
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-12-19 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=