eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySytuacja na skrzyżowaniuRe: Sytuacja na skrzyżowaniu
  • Data: 2011-07-22 12:46:17
    Temat: Re: Sytuacja na skrzyżowaniu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Fri, 22 Jul 2011 10:21:56 +0200, Wojciech "Spook" Sura

    > Policzyłem wczoraj, że w poprzek przez skrzyżowanie z całkowitego
    > zatrzymania przejeżdżam mniej więcej w 7 sekund.

    W poprzek czego 7 sekund? http://xcarlink.pl/skrzyz.jpg
    Z punktu 1 do 2 czy z 3 do 4?

    PS swoją drogą, majster malujący linie prowadzące na tym skrzyżowaniu był
    chyba na bani. :P

    > Jeśli ktoś ruszy z kopyta z zakrętu, spokojnie zdąży dojechać tak,
    > że tory jazdy się przetną. Może też się zdarzyć, że ktoś dojeżdża
    > do zjazdu i nie zwalnia, bo akurat nie ma ruchu w drugą stronę.

    Ale jest na uprzywilejowanej, nie ma znaku STOP, więc można tak pojechać.
    Tymczasem z podporządkowanej trzeba ustąpić. Jeśli tory się przetną, to
    jest to źle oceniona sytuacja przez jadącego z podporządkowanej.

    > Wczoraj, gdy tamtędy jechałem, miałem drugą, prawie że identyczną
    > sytuację w której ruszyłem na skrzyżowanie, a w międzyczasie ktoś
    > skrecił i musiałem zatrzymać się na środku skrzyżowania żeby
    > go przepuścić.

    Zła ocena sytuacji przez jadącego z podporządkowanej. Genralnie w przypadku
    kolizji, bo jak rozumiem o to się zazwyczaj w takich rozważaniach
    rozchodzi, winnym wymuszenia pierwszeństwa byłby jadący z podporzadkowanej.
    Tak zapewne orzekłaby na miejscu policja. W sądzie możnaby walczyć o
    współwinę (albo w skrajnym wypadku o uniewinnienie), bo jest Art. 3., który
    obowiązuje także tego poruszającego się na uprzywilejowanej i nakazuje
    zaniechanie jazdy w przypadku zagrożenia. Jak mniemam to jest odpowiedź na
    Twoje pytanie.

    Generalnie nie chce mi się tego liczyć -- wystarczy spojrzeć na ilustrację
    z pierwszego akapitu by dojść do wniosku, że wymuszenie pierwszeństwa na
    pojeździe poruszającym się niebieskim torem jest ekstremalnie trudne dla
    normalnych warunków -- tj. wykluczając to co napisałeś poniżej:

    > Weź też pod uwagę, że użytkownikiem drogi na równi jest też rowerzysta,
    > ktoś, kto holuje kogoś innego lub duża ciężarówka, której przejechanie
    > przez skrzyżowanie z całkowitego zatrzymania (bo na przykład przepuścił
    > pieszego) zajmie jeszcze więcej czasu.

    To nie jest usprawiedliwienie.
    Ale oczywiście, tutaj też obowiązuje Art.3.

    > Chodzi mi o ogólną zasadę, a nie o pojedynczy przypadek.

    To jest Twój podstawowy błąd -- nie ma ogólnej zasady. Każdą sytuację
    rozważa się niezależnie. Niektóre sytuacje, nawet z pozoru identyczne, mogą
    się znacznie różnić gdy tylko jedna zmienna jest inna, drastycznie
    zmieniając postać rzeczy.

    > Swoją drogą czekałem na pierwszą osobę, która zamiast odpowiedzieć na
    > zadane wprost pytanie będzie podważać jego założenia :)

    Nic na to nie poradzę, że serwujesz niespójne założenia i trzeba dokładać
    od siebie. Ja założyłem normalny warunek: dwa samochody osobowe, jadące
    przepisowo, sprawne, ze sprawnymi kierowcami, a nie jeden w wersji
    flegmatyk^2 bez przeglądu sytuacji.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player
    http://xcarlink.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: