eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySygnalizacja awarii silnika i co dalej?Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
  • Data: 2010-08-29 18:50:55
    Temat: Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jan pisze:

    > Cienko to wygląda, jak słynne Bolka trampki.
    > Cała moja nadzieja w nieautoryzowanych
    > amatorach motoryzacji, takich o zacięciu
    > detektywistycznym.

    Czy ten błąd cewki/zapłonu wskazuje o którą cewkę albo cylinder chodzi?

    Bo tam masz w jednej obudowie dwie, podwójne cewki - w sumie 4 obwody WN.

    Jedna z cewek obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3.

    Więc jeżeli miałbyś informację że problem dotyczy np. cylindra nr 3, to
    dla próby możesz zamienić miejscami przewody WN przy cewce dla drugiego
    i trzeciego cylindra i obserwować czy błąd przeniósł się na drugi
    cylinder, czy pozostał nadal na trzecim.

    Analogicznie jeżeli komputer mówi że błąd dotyczy cewki numer jeden, to
    zamieniasz podłączasz przewody WN cylindrów 1-4 do cewki 2-3 i odwrotnie.
    Tak samo zamieniasz przyłącza niskiego napięcia (tam może być trochę
    kombinacji z niepasującymi wtyczkami).

    I jeżeli błąd będzie wykrywany nadal na tej samej cewce to problem
    ewidentnie po stronie sterowania na niskim napięciu.

    Po prostu masz tam dwie takie same cewki, a potem 4 zestawy przewód -
    świeca. Odpowiednio to podmieniając powinno udać się dość precyzyjnie
    znaleźć przyczynę problemu jeżeli ten komputer podaje Ci jakieś
    dokładniejsze informacje co do tego która to cewka albo który cylinder.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: