    Date: Sun, 29 Aug 2010 18:50:55 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?

    Jan pisze:

    > Cienko to wygląda, jak słynne Bolka trampki.
    > Cała moja nadzieja w nieautoryzowanych
    > amatorach motoryzacji, takich o zacięciu
    > detektywistycznym.

    Czy ten błąd cewki/zapłonu wskazuje o którą cewkę albo cylinder chodzi?

    Bo tam masz w jednej obudowie dwie, podwójne cewki - w sumie 4 obwody WN.

    Jedna z cewek obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3.

    Więc jeżeli miałbyś informację że problem dotyczy np. cylindra nr 3, to
    dla próby możesz zamienić miejscami przewody WN przy cewce dla drugiego
    i trzeciego cylindra i obserwować czy błąd przeniósł się na drugi
    cylinder, czy pozostał nadal na trzecim.

    Analogicznie jeżeli komputer mówi że błąd dotyczy cewki numer jeden, to
    zamieniasz podłączasz przewody WN cylindrów 1-4 do cewki 2-3 i odwrotnie.
    Tak samo zamieniasz przyłącza niskiego napięcia (tam może być trochę
    kombinacji z niepasującymi wtyczkami).

    I jeżeli błąd będzie wykrywany nadal na tej samej cewce to problem
    ewidentnie po stronie sterowania na niskim napięciu.

    Po prostu masz tam dwie takie same cewki, a potem 4 zestawy przewód -
    świeca. Odpowiednio to podmieniając powinno udać się dość precyzyjnie
    znaleźć przyczynę problemu jeżeli ten komputer podaje Ci jakieś
    dokładniejsze informacje co do tego która to cewka albo który cylinder.