eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiece żarowe. › Re: Świece żarowe.
  • Data: 2014-06-15 10:37:41
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-06-12 17:21, Wiwo pisze:
    >
    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
    > news:5399649f$0$2230$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> Nie wiem, być może masz rację że to zaświecanie sie kontrolki przy
    >> przekręceniu kluczyka na rozgrzanym silniku to tylko test. Będę
    >> musiał posłuchać czy w takiej sytuacji występuje również
    >> charakterystyczne syczenie.
    >
    > I co Ci da ta informacja, jeśli nie wiesz co syczy? Jak już inni
    > pisali, przy grzaniu świec nie ma co "syczeć". Być może źle opisujesz
    > dźwięk (jeśli już, to może "bzyczeć" przekaźnik), a może to być
    > urządzenie, które korzysta z pomiarów, jakie wykonuje sterownik świec.
    > Współczesne samochody to naprawdę dość złożone mechanizmy, szczególnie
    > pod względem elektryki i elektroniki, w których różne moduły są ze
    > sobą powiązane i zależne od siebie.
    > Jeśli chcesz mieć pewność, że na świece jest podawane napięcie to jak
    > już ktoś wspominał musisz wziąć miernik w rękę i to sprawdzić.
    > Chociaż... Jeszcze możesz wykonać jedną obserwację... Przed
    > przekręceniem kluczyka wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (nadmuch,
    > radio, światła, itp.) i włącz lampkę sufitową. Teoretycznie, podczas
    > grzania świec (duży pobór prądu), lampka powinna przygasnąć.
    > Jak świece przestaną być podgrzewane, lampka powinna zaświecić
    > mocniej. Nie jest to sposób dający pewność, ale może dać jakąś
    > informację. Chociaż boję się, że w Twoim przypadku spowoduje tylko
    > więcej pytań...
    > A jeśli chcesz mieć pewność, że cała świeca grzeje (może być tak, że
    > grzeje tylko jej część, np. sam czubek), to musisz ją wykręcić i
    > sprawdzić organoleptycznie. Najlepiej językiem... ;-)
    >
    >
    > Wiwo

    No nie gadaj, podniesienie temperatury świecy do (chyba) 1400 stopni w
    bardzo krótkim czasie może odbywać się zupełnie bez dźwiękowo?

    Żeby sprawdzić świece, to przede wszystkim trzeba wiedzieć gdzie one są.
    U mnie _podobno_ aby się do nich trzeba ściągnąć wycieraczki z napędem,
    pas podszybia i jeszcze coś tam. Jestem niemal pewny że przy braku
    odpowiednich narzędzi połamię ten plastikowy pas podszybia, i będę miał
    później w wnętrzu auta odgłosy grzechotania.

    Z tym językiem to wypróbowany przez Ciebie sposób?


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: