    From: Borneq <b...@a...hidden.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Struktura do przydzielania numerków
    Date: Sun, 6 Dec 2015 10:12:00 +0100

    W dniu 2015-12-04 o 15:04, Borneq pisze:
    > Każdy zasób określony jest przez numer z zakresu <a,b), bez miany
    > ogólności możemy przyjąć że zakres jest <0,n) gdzie n=b-a.
    > N jest duże, np. dwa miliony, więc nie ma obaw że zabraknie zasobów, n
    > to ilość ile może być zasobów JEDNOCZEŚNIE. Ale gdy zwolnimy jakiś
    > zasób, jego numer może zostać przydzielony znowu.

    Zrobiłem, nie myślałem że będzie to takie skomplikowane, dużo pomogła mi
    obiektowość C++. Liczy aż 500 linii .cpp i 100 linii .h
    Zrobiłem maski bitowe. 256 bitów maski reprezentowane jest przez jeden
    bit AND i jeden bit OR na poziomie 1, z kolei te 256 bitów przez jeden
    maski AND i OR na poziomie 2.
    Ponieważ najwyższy poziom liczy 256 bitów, to maksymalnie struktura może
    trzymać 256*256*256 = 16M pozycji.

    Na poziomie 0 mamy: (dla uproszczenia - 4 zamiast 256 bitów)
    [1111] [1011] [0011] [0000] | [0100] [1111] [1000] [0000] | [0000]
    [0000] [0000] [0000] | [1111] [1111] [1111] [1111]

    Na poziomie 1 maska AND:
    1000 | 0100 | 0000 | 1111
    Na poziomie 1 maska OR:
    1110 | 1110 | 0000 | 1111

    więcej pamięci niż maski mogą zużywać indeksu gdzie indeks =
    (wskaźnik,numer), gdzie numer to 1 bajt ale wskaźnik to 4 a nawet 8.
    i teraz ciekawe: nie pamiętamy na poziomie 0 tych, dla których są same
    jedynki albo same zera, czyli te dla których zarówno na poziomie 1 są
    jedynki dla AND i OR jak i zera dla obu, czyli XOR=0.
    Pamiętamy tylko te nieliczne, gdzie dla OR jest jedynka a dla AND zero.

    on level 1 indices from range(16) only for this: not all 0, not all 1
    1,2,4,6
    just indices is for set bits od XOR mask:
    0110 | 1010 | 0000 | 0000

    XOR maski AND i OR będzie 0110 | 1010 | 0000 | 0000
    czyli będą istnieć maski rzędu 0 dla indeksów 1,2,4,6
    Indeks rzędu 2 podobnie tworzymy z rzędu 1.

    Podaję linka, może się przydać:
    https://gist.github.com/borneq/0bd3c32e5aec4966a40d

    Ta wersja ma jeden mankament, o którym pisałem na grupie C "Destruktor
    zachowuje się jakby był niewirtualny"
    void yBitmaskHi::releaseAllIndices()
    {
    for (int i = 0; i < indexCount; i++)
    delete indices[i].lowerLevel;
    indexCount = 0;
    }
    nie woła destruktora level1, nie wiem czemu