  • Data: 2012-04-29 23:04:05
    Temat: Re: Starsza pani...
    Od: to <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    begin Michal Lukasik

    > A gdzie sugeruję, że taki związek istnieje? Zaznaczam, że samochodem
    > łatwiej wyrządzić krzywdę niż innym "przedmiotem codziennego użytku" jak
    > np. pralka do, której obsługi nie potrzeba uprawnień.
    > Ponadto problem w tym, że szkoły jazdy niestety, ale jaj nie uczą (sam
    > to sugerujesz poniżej).

    Sugerujesz w swoich postach twierdząc, że takie osoby nie powinny dostać
    PJ. Tymczasem może się okazać, że statystycznie powodują one mniej
    wypadków niż świetni kierowcy, bo w przeciwieństwie do nich jeżdżą
    wielokrotnie mniej i bardzo ostrożnie.

    > A zastanawiałeś się kto teraz przedłuża? Tylko Ci, którzy nawet w oczach
    > prowadzącego kurs nie mają szans na zdanie a to musi być ekstremalny
    > przypadek bo jak sam pisałeś wpaja się każdemu, że może zostać kierowcą.
    > Jakby był limit to by przedłużali także Ci, którzy *sami* nie czują się
    > na siłach zdać, a tak "co mi tam... nie za piątym to za piętnastym,
    > tańszy egzamin niż dodatkowe godziny".

    Ja znam wielu takich, co przedłużali.

    > Prawda. Z tym zastrzeżeniem, że część z tych "bzdur" uczy myślenia na
    > drodze a tego niestety wielu kierowcom brakuje. Sorry, ale jak ktoś
    > wykuje na pamięć testy to jak do cholery może przeanalizować jakąkolwiek
    > sytuację na skrzyżowaniu? Ma zielone to "rura" - wszystko inne się nie
    > liczy.

    "Myślenie na drodze" to ostatnia rzecz, której uczy kurs PJ. Raczej
    wyrabia debilne nawyki, których potem trzeba się pozbyć. A najbardziej
    przydatna umiejętność w realnej jeździe samochodem polega na sprawnym
    wypatrywaniu misków w krzakach. Tego na kursie też nie uczą.