  • Data: 2022-08-18 21:14:13
    Temat: Re: Standardy w automatyce domowej
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.08.2022 19:10, heby wrote:

    > Wymarzona robota dla:
    > 1) wyłacznika sonoff
    > 2) ESPHome
    > 3) ewentualnie Tasmota (trudniejsze)

    Generalnie wolę unikać stosowania WiFi tam, gdzie mogę nie stosować
    WiFi. A szczególnie razi mnie marnowanie modułu WiFi, zasobów radiowych
    i adresu IP na coś, co będzie pojedynczym włącznikiem. Tym bardziej, że
    i tak trzeba będzie do tego podciągnąć zasilanie kablem.
    Dlatego jakiś czas temu zacząłem projektować swoje własne moduły na
    PIC32MX270F256, wyposażone w interfejs Ethernet, która mają
    współpracować z czujnikami i układami wykonawczymi na magistrali I2C.
    Cała elektronika zamknięta w hermetycznej obudowie, w której zbiegają
    się kable biegnące od włączników i do źródeł światła.
    Podobny moduł (z nieco innymi elementami wykonawczymi) może posłużyć do
    skomunikowania się ze sterownikiem bramy albo stworzenia stacji
    pogodowej. Nie wykluczam możliwości, że w pewnym momencie zastosuję też
    inne magistrale (w tym bezprzewodowe) ale na razie, w miarę możliwości
    będę chciał opierać się na Ethernecie tam, gdzie będzie się go dało bez
    większego problemu podciągnąć.