  • Data: 2022-08-19 19:52:52
    Temat: Re: Standardy w automatyce domowej
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/08/2022 19:40, Marek wrote:
    > A druga część pytania?

    Problemy na switchu i AP są problemami na switchu i AP. Kupisz lepsze,
    problem nie istnieje.

    Ja używam routerów wifi xiaomi, z podmienionym softem na OpenWRT. Nie do
    końca polecam, raz na pół roku przestają działać. Przypuszczalnie to
    wina eksperymentalnego wsparcia OpenWRT. Być może zmienie to na jakiś
    mesh, ale na razie nie mam silnego parcia na mesh a mash ma [za] silne
    parcie na kasę.

    Jesli awarii ulegnie AP, wyłaczniki (T1 i mini) dalej działają po
    staremu. Możeś światło właczyć i wyłaczyć.

    Ogólnie nie mam w domu jakiejkolwiek automatyki zaleznej od centralnego
    serwera. Jak coś padnie - to dalej wszystko funkcjonuje po staremu,
    tracę tylko wygodne sterowanie przez telefon, musze podejśc do ściany,
    do roobmy, do tv, do pompy ciepła itd.

    To jedyny powód, dla którego buduje to samodzielnie: bo mam kontrolę aby
    to działało mimo awarii.

    Niedaleko mnie jest dom, gdzie automatykę zrobiono "profesjonalnie"
    głośno parskając na wszelakie HA dla biedaków i tam padnięcie routera
    wifi zablokowało bramę wjazdową do garażu. Ratowałem to hackerskimi
    sztuczkami rodem z wardrivingu.

    W przypadku ESPHome, jak padnie AP, to wyłącznik przestawi się sam w
    tryb AP i pozwoli się z sobą połączyć z telefonu/komputera (z hasłem
    oczywiście). Wiec nie tylko fuckup niczego nie uniemozliwia, ale
    recovery takiego wyłacznika w ścianie jest możliwy bez wstawania z łóżka.