  • Data: 2022-08-18 23:19:46
    Temat: Re: Standardy w automatyce domowej
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.08.2022 o 17:57, Atlantis pisze:

    > Czyli rozumieć, że mogę Home Assistanta "nauczyć" obsługi własnego,
    > niestandardowego protokołu?

    > Czyli rozumiem, że HA potrafi rozpoznać poszczególne urządzenia i
    > mógłbym napisać firmware do swoich modułów w ten sposób, żeby naśladował
    > któreś z dostępnych rozwiązań? Właśnie coś takiego miałem na myśli.
    >
    > Generalnie na początku chciałbym zacząć od czegoś skromnego - systemu
    > zdalnego/automatycznego gaszenia świateł w warsztacie/budynku
    > gospodarczym (tam przerabianie instalacji elektrycznej będzie znacznie
> [...]

    Tak nawiasem, akurat ja, używam rozwiązań Supla (heby nie lubi).
    Jak dla mnie znacznie bardziej korzystne i co najważniejsze to ciągle
    się to rozwija. Można mieć wszystko u siebie albo korzystać z chmury
    obcej. Dodatkowo są skrypty i wszelakie wariacje na ten temat, gdzie
    można bez problemu robić sobie sceny, zależności, cokolwiek, sonoffy,
    wemosy, arduino, maliny, można tym karmić. Jak dla mnie, idealne
    rozwiązanie na automatykę domową. Mam na tym cały alarm na działce,
    stację pogodową (całe stada czujników wszelakich) i co najważniejsze, to
    powiadomienia/eventy...cokolwiek

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>