  • Data: 2022-08-19 19:31:48
    Temat: Re: Standardy w automatyce domowej
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/08/2022 18:46, Marek wrote:
    > Jaka rezponsywność? Przełączając przycisk osoba wyczuje, że to nie jest
    > klasyczny wyłącznik? Co z problemami na switchu, AP?

    Natychmiastowa. Jestem uczolony na responsywność, dlatego to dla mnie
    krytyczne.

    Jesli w HA kliknę w przełacznik na ekranie laptopa czy telefonu, to
    razem z kliknięciem myszki, czy puknięciem palca słyszę kliknięcie
    przekaźnika w sonoff, podpiętego pod wifi.

    Zaryzykuje, że grubo poniżej 100ms. Prędzej poniżej 50ms.

    W przypadku sonoff T1 jest lekkie opóźnienie, bo to sensor dotyku i
    wymaga wyczyszczenia sygnału z szumu, wiec jest ze 300ms od dotknięcia,
    do zapalenia światła.

    Masz też opcję używania normalnego wyłacznika oświetleniowego i pod
    niego wciska się (jak puszka głebsza) sonoff mini. Na zewnątrz wygląda
    jak zwykły wyłacznik i działa dokładnie tak jak się spodziewasz. W
    środku możesz sterować oświetleniem z HA (albo z aplikacji sonoff, ale
    to jest "chmurowa").

    Pozycja wyłacznika jest wtedy "płynna", w sensie, że nie wiadomo gdzie
    jest włacz, ale wiadomo, że jak przestawisz, to się włączy i odwrotnie.
    Możesz też mieć stabilny stan po powrocie zasilania.

    Używałem jednego takiego. Działało natychmiastowo, nie zgadł byś, że w
    środku jest automatyka. Tanie to, jak barszcz.