  • Data: 2011-10-27 09:59:47
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-27 03:55, dominik pisze:

    > [...]
    >
    > Dłuższe obiektywy pod aps-c to rzadkość zarówno w użytku jak i w ogóle
    > występowaniu (realnych zakupach).

    Trochę przesadzasz - chyba, że akurat w Sony jest tak fatalnie...

    > No i 35mm można też cropować jakoś.

    Ze stosowną stratą jakościową wynikającą z wykorzystania tylko
    środkowych pikseli matrycy.

    > To jak wyjaśnisz brak właśnie takiego aparatu? Technicznych trudności nie
    > ma ku niemu, a popularność starszej pełnoklatkowej optyki jest spora.

    Wytłumaczę właśnie małym potencjalnym zapotrzebowaniem - producenci
    dobrze wiedzą, ze mieliby kłopoty z odzyskaniem pieniędzy włożonych we
    wdrożenie do produkcji takiego aparatu.

    > Nie każdy może oceniać tak jak ja, porównując sobie parametry pomiędzy
    > tymi formatami z uwzględnieniem GO i ogniskowej, ale przynajmniej nie
    > warto sobie wmawiać, że to samo 50/1.4 na aps-c jest lepsze, bo crop
    > środka koła obrazowego daje jakiś plus, gdy go nie ma. Jest tylko czyste
    > ograniczenie.

    To zależy. Jeśli obiektyw silnie winietuje, lub jest na środku pola
    obrazowego wyraźnie lepszy niż przy brzegach - obraz po scropowaniu może
    być lepszy. Sporo też zależy od stosunku zdolności rozdzielczych
    obiektywu i matrycy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)