  • Data: 2011-10-27 10:06:25
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-27 09:09, John Smith pisze:

    > Niby czym się różni w tym względzie obraz ma matówce od obrazu EVF?
    > - Jeden i drugi jest płaski,
    > - zakładam, że jeden i drugi powstaje przy otwartym obiektywie
    > - zakładam, że częstotliwość odświeżania jest wystarczająca
    >
    > Gdzie różnica, poza inną tonalnością?

    Różni się sposobem obserwacji. Wbrew pozorom to też jest istotne.
    Zauważyłem to, gdy pierwszy raz dorobiłem się ultraszerokiego kata (był
    to Vivitar 17-.28 w odległych czasach analogowych). Na odbitkach np.
    bardzo raziło mnie to, ze blat stołu stojącego w pokoju jest na zdjęciu
    rombem. Podczas kadrowania w wizjerze w ogóle to nie razi - gdyż mózg
    przy takim sposobie obserwacji kompensuje te zniekształcenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)