  • Data: 2011-10-27 20:29:37
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-27 14:48, John Smith pisze:

    > Tyle, że wizjer analoga z racji mniejszego powiększenia ma prawo być
    > jaśniejszy.

    Owszem, ma prawo. Ale - tego nie mogłem porównać na podstawie danych
    dostępnych w sieci. A aparatów do fizycznego porównania nie miałem.

> [...]
    > cyfrowego FF. Teraz Ty proponujesz porównanie cyfra vs analog. To jest
    > dawno rozstrzygnięta walka. Mamy XXI wiek i mamy cyfrę, porządne wysokie
    > ISO i stabilizację obrazu. Nie próbuję Ciebie namawiać na przejście na
    > FF, bo jej nie potrzebujesz.
    >
    > Moje przykłady mają jedynie unaocznić, że trzymając się popularnych
    > bagnetów lustrzankowych, wywodzących się jeszcze z czasów analogowych,
    > najlepszy kompromis pomiędzy wymiarami a możliwością spłycenia GO
    > uzyskujemy wykorzystując taki bagnet do końca, czyli pakując dużą
    > matrycę, i mogąc podpinać mniejsze obiektywy.

    Przy założeniu, że głównym priorytetem jest spłycenie głębi ostrości -
    prawdopodobnie masz rację.

    > Zachowanie dotychczasowych mocowań i wpakowanie do nich mniejszego
    > sensora powoduje paradoksalnie, że zestaw dający takie same możliwości
    > kształtowania GO jak na pełnej klatce musiałby być WIĘKSZY. Za duży aby
    > powstał, bo nikt by go nie kupił.
    >
    > Pokazałem jedynie, że jeśliby mała cyfrowa puszka FF powstała, to
    > budowanie na jej podstawie małego zestawu amatorskiego o dużych
    > możliwościach spłycania GO byłoby łatwiejsze. Tylko tyle i aż tyle.

    Owszem, z tym jestem skłonny się zgodzić. Odrębną natomiast kwestią jest
    to, dla jakiego procentu fotografujących spłycenie głębi ostrości ma
    priorytetowe znaczenie.

    > Nigdzie nie twierdzę, że teraz wszyscy chcą FF.

    Obawiam się, że nie tylko nie wszyscy, ale nawet zaryzykowałbym
    twierdzenie, ze dość nieliczni:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)