  • Data: 2011-10-24 07:15:46
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-24 00:01, dominik pisze:

    > Im jakość lepsza tym lepiej, bo można kadrować.

    Prawda. Ale im większy format tym mniej sprzęt poręczny - a to może
    zadecydować o tym, czy zdąży się zająć na czas odpowiednią pozycję - a w
    konsekwencji czy będzie z czego kadrować.

    > Jednak nie o to mi chodziło powyżej - reporter czy nawet ten ślubniak
    > oczekuje sprzętu niezawodnego, wytrzymałego i mogącego służyć w pracy
    > bardzo długo. Ta jedynka to gwarantuje, a APS-C to sprzęt głównie
    > amatorski i tam chociażby migawka padnie wiele szybciej.

    A jaki ma związek trwałość migawki z formatem? Bo z technicznego punktu
    widzenia mniejszy format - to mniejsza droga do przebycia przez lamelki
    migawki - a więc mniejsze przyspieszenia przy rozpędzaniu i hamowaniu
    lamelek. Do tego mniejsze lamelki mogą być lżejsze - a to również
    przekłada się na mniejsze siły występujące w układach napędu migawki. To
    samo dotyczy też lustra. Zatem z technicznego punktu widzenia łatwiej
    jest zrobić trwałą migawkę APSC niż FF o tym samym czasie
    synchronizacji. Jeśli więc jest faktycznie tak, że migawki FF są
    bardziej trwałe niż APSC to jest to tylko skutek sztucznej segmentacji
    rynku ze względów marketingowych.

    >[...]
    >
    > U nas ciągle finanse są sporą barierą, mimo tego znam conajmniej trzy
    > osoby, które fotografują jedynkami i sobie to chwalą. Z tej grupy zdaje
    > się że JG ma dwie jedynki do fotografii ślubnej.

    Nie mówimy tu o 3, 30 czy nawet 3000 posiadaczy, a o ilościach
    uzasadniających produkcję wielkoseryjną. Oczywiście ani Ty nie jesteś w
    stanie udowodnić, że taki aparat będzie się masowo sprzedawał, ani ja
    wykazać, ze będzie sprzedawał się kiepsko - pozostaje zatem poczekać i
    przyszłość pokaże, który z nas miał racje.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)