  • Data: 2011-10-24 07:55:07
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: John Smith <j...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-21 23:20, Marek Wyszomirski pisze:
    > dużych możliwości dalszego zmniejszania już nie ma (na tylnej sciance
    > tego Canona 350 jest jeszcze sporo wolnego miejsca, ale jest to aparat
    > starej generacji z małym ekranikiem LCD - we współczesnych konstrukcjach
    > trzeba na ten ekranik przeznaczyć znacznie więcej miejsca).

    Jakoś nie przyjmuję do wiadomości, że cyfryzacja MZ-5n miałaby pogorszyć
    jego ergonomię. A w wersji analogowej uważam go za wystarczająco
    ergonomiczny korpus.

    Wiesz ile miejsca jest jeszcze do zagospodarowania pod NEX-owym LCD?
    Wystarczy odchylić i już masz dostęp do paru rzadziej używanych funkcji.

    > Nie - np. z DA18-55f3.5-5.6WR. Jeśli piszemy o korpusach amatorskich -
    > nie wymagajmy zbyt dużo od optyki do nich. NB.

    Czyli porównujesz rzeczy nieporównywalne pod względem możliwości
    kształtowania GO, pozbawiając w takim porównaniu system FF całej
    przewagi, którą dysponuje.

    > używałem z Pentaxem *istD
    > zarówno FA28-70f4AL jak i DA18-55 (najstarszą, pierwszą wersję) i widać
    > było znaczącą różnicę w jakości optycznej na korzyść DA. Obawiam się
    > zatem, że do w miarę współczesnego cyfrowego pełnoklatkowca ten 28-70
    > byłby niestety za słaby.

    Porównujesz obiektyw projektowany pod pełną klatkę z obiektywem
    optymalizowanym pod cropa. Na gęstej matrycy cropowej Twoje porównanie
    może wykazać przewagę tego drugiego. Ale to nie oznacza, że FA nie
    sprawdziłby się na matrycy pełnoklatkowej o podobnej rozdzielczości (bo
    po co większej) równie dobrze jak DA na cropie. A przy tym dawałby
    ogromną przewagę jeśli chodzi o możliwość spłycenia GO.

    > Po pierwsze - chyba trochę przesadziłeś z jasnościami - bo amatorskich
    > odpowiedników dla FF jakoś nie widzę.

    A Tobie ile wyszło, żeby uzyskać takie same możliwości spłycenia GO?
    Tak samo jak wyliczasz ogniskowe ekwiwalentne dzieląc orginalną przez
    cropa, tak samo musisz zrobić z ekwiwalentną jasnością.

    50/1.4 FF -> 50/1.5/1.4/1.5 = 33,3/0,93 crop

    > A jeśli chodzi o same ogniskowe -
    > to niby dlaczego nie? Przecież jeśli to będzie EVIL - odległość
    > rejestrowa może być maleńka i nie będą konieczne konstrukcje typu
    > retrofocus.

    Ciemne to nie sztuka. Chodzi o jasne. Na tyle jasne, aby dawać na cropie
    podobne możliwości, co ich pierwowzory pod FF.

    > Powtórzę jeszcze raz to, co już pisałem kilka godzin temu - na małe
    > aparaty z matrycami FF (zarówno lustrzanki, jak i EVIL-e) jakiś krąg
    > potencjalnych klientów niewątpliwie istnieje, ale nie można liczyć na
    > wielkość sprzedaży zbliżoną do APSC - po prostu zbyt mało klientów
    > potrzebuje większego niż APSC formatu. A mały, niszowy rynek i związana
    > z nim niewielka produkcja oznacza, że ceny takich aparatów nie będą
    > niskie a i taniej nowej optyki raczej nie będzie.

    "Nie potrzebuje" powiadasz.
    Korpus cropowy z workiem stałek mógłbyś zastąpić pełnoklatkowym MZ-5d +
    jednym zoomem f/2.8, np Tamronem 28-75/2.8. A w wersji FF miałbyś
    jeszcze możliwość zapięcia jaśniejszych stałek, bo istnieją.

    --
    Mirek