  • Data: 2011-10-24 07:53:38
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24.10.2011 00:01, dominik wrote:
    > Im jakość lepsza tym lepiej, bo można kadrować.
    > Jednak nie o to mi chodziło powyżej - reporter czy nawet ten ślubniak
    > oczekuje sprzętu niezawodnego, wytrzymałego i mogącego służyć w pracy
    > bardzo długo. Ta jedynka to gwarantuje, a APS-C to sprzęt głównie
    > amatorski i tam chociażby migawka padnie wiele szybciej.

    Zniknąłeś gdzieś Canona 7D, Nikona D300s. Nikon D7000 (amatorski ma
    trwałość migawki obliczoną na 150 tys. zdjęć).

    > Do naszego hobbystycznego pstrykania to możemy mieć puszki tego typu i być
    > szczęśliwymi, sam lustrzankami cyfrowo zrobiłem ok 40 tysięcy zdjęć przez
    > 5 lat (kompaktami ogólnie pewnie ze 100 tysięcy), ale to kwota dla pięciu
    > korpusów. Niektórzy fotoreporterzy tyle robią dziennie (co dla mnie jest
    > bezmyślne, głupie i niepotrzebnym zalewem danych, ale już niejednokrotnie
    > spotkałem się z takimi liczbami).

    100 tys zdjęć w jeden dzień? To był fotoreporter czy operator kamery?
    tego starczy na ponad godzinę materiału filmowego z 24 klatkami na sekundę.

    > Bardziej realne wyliczenia to np. fotografia ślubna, na ślub może przypaść
    > ok. 5000 ujęć (do selekcji oczywiście). Jeśli fotograf zrobi tych ślubów
    > 50 (wiem, to bardzo dużo) w roku to masz już 250k ujęć, a tego nie
    > wytrzyma większość luster (była kiedyś stronka z liczbami, pewnie wiele
    > nierealna, ale z ogółu danych wynikało ok. 100 tysięcy ujęć dla migawki i
    > większości aparatów).

    No już bardziej realne, ale... Doświadczony kotleciarz nie będzie robił
    5 tys. zdjęć z jednego powodu, bo potem musi siedzieć kilka godzin nad
    samym wyborem zdjęć.

    --
    http://szumofob.eu