    Subject: Re: Specjalista od świec żarowych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <2...@g...com>
    <5720c623$0$644$65785112@news.neostrada.pl> <nfqlfa$1kv$1@dont-email.me>
    From: Trybun <C...@j...ru>
    Date: Fri, 29 Apr 2016 12:15:59 +0200

    W dniu 2016-04-27 o 17:25, ddddddddd pisze:

    > to zależy od silnika - moje dwa sześciocylindrowce CR odpalają przy
    > niesprawnych świecach nawet przy dużych mrozach (nie pamiętam
    > dokładnie przy ilu - ale ok. minus 20C - jedno z aut zaczęło troszkę
    > gorzej odpalać. Okazało się że żadna świeca nie jest sprawna. Za
    > jednym zamachem wymieniałem wtedy od razu świece w aucie które dobrze
    > odpalało - okazało się że sprawna jest tylko jedna na sześć świec!)

    Ja mam tylko 3 świece, a więc przynajmniej teoretycznie gorsze warunki
    zapłonu,. Jednak jak już wspominałem -12C i jedna (co najmniej)
    niesprawna niczym szczególnym nie skutkuje. I tak z ciekawości - miałeś
    jakieś komunikaty o niesprawności świec?

    > moje obserwacje są takie, że miałem kiedyś podpiętą kontrolkę grzania
    > świec w starym dieslu i podczas pracy silnika prądu nie dostawały
    >
    > A jednocylindrowy diesel traktorek TZ-4K-14 przez długi czas odpalał
    > bez świecy żarowej (ale w instrukcji napisali żeby kręcić korbą do
    > momentu pojawienia się dymu z rury wydechowej i wtedy odpalać
    > rozrusznikiem :) niestety miał wtedy jakiś mały akumulator i nie był w
    > stanie zakręcić sam, dopiero po dołożeniu świecy dostał duży
    > akumulator dzięki któremu odpala bez korby :)

    W Oplu z lat 80tych było tylko ręczne podgrzewanie świec. Przekręcało
    się kluczyk, pociągało za wajchę od świec, czekało jak zgaśnie
    kontrolka... i start.. Nie zdarzyło mi się aby auto się nie uruchomiło.
    a wtedy to była zima z prawdziwego zdarzenia.