eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 417

  • 301. Data: 2012-06-06 21:59:21
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jqoaha$lio$...@i...gazeta.pl...
    > Dnia 2012-06-06 20:52, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >> Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze
    >> mniejsze niż przy jeździe wg złotych zasad ecodrivingu?
    >
    > Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i dalej
    > będzie sprawnie jechał,

    Jak komuś nie przeszkadza zawężenie skali użytecznych obrotów do 300-500
    (między 1500 czy 1700 a 2000) tylko po to, żeby spalić trochę mniej paliwa,
    to dlaczego miałoby mu przeszkadzać zawężenie tej skali do 200, jeśli
    przyniesie kolejne oszczędności?

    > czyli (zwykle) od około 1200 rpm

    Sorry, ale w jakim dieslu turbina działa od 1200?
    Te którymi jeździłem zaczynały zazwyczaj pracę od 1700, silniki z małymi
    turbinami (jak Ceed) nieco niżej.
    Ale 1200 to nieco więcej niż obroty biegu jałowego, nie znam ani jednego
    przykładu, że turbina przy takich działa.


  • 302. Data: 2012-06-07 09:35:18
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 06 Jun 2012 21:23:29 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2012-06-06 21:14, Mirek Ptak pisze:
    >> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
    >> dalej będzie sprawnie jechał, czyli (zwykle) od około 1200 rpm
    >
    > Co będzie być może prawdą przy większym dieslu...

    A nawet i przy mniejszym.
    Jechal bedzie, tylko ja mu w gaz, a on nic. Co i tak jest lepiej niz
    benzyna, ktora zacznie szarpac.

    Tylko czy sie nie skonczy remontem silnika ? Po ktorym cala ekonomia wezmie
    w leb. A nawet przyspieszone zuzycie sprzegla moze zmienic ekonomie.

    J.


  • 303. Data: 2012-06-07 09:41:42
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 06 Jun 2012 21:12:34 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
    > No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
    > Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.

    Powiedzmy sobie Mirku prawde - omijanie pedalu gazu a nie hamulca.

    Ja kiedys wyjechalem na niemiecka autostrade i pojechalem wyjatkowo
    spokojnie. Trzymalem stala predkosc, nigdy nie wcisnalem do pelna,
    trzymalem gaz chyba nawet blisko zalecanych 3/4, przez 200km zahamowalem
    moze ze dwa razy, i silnikiem tez niewiele .. a i tak wyszlo 16/100.

    J.


  • 304. Data: 2012-06-07 10:22:41
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-07 09:41, J.F. pisze:
    > Dnia Wed, 06 Jun 2012 21:12:34 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
    >> No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
    >> Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.
    >
    > Powiedzmy sobie Mirku prawde - omijanie pedalu gazu a nie hamulca.

    Nie - omijanie pedału hamulca oraz pedału gazu. Przecież to w sumie
    oczywiste.

    > Ja kiedys wyjechalem na niemiecka autostrade i pojechalem wyjatkowo
    > spokojnie. Trzymalem stala predkosc, nigdy nie wcisnalem do pelna,
    > trzymalem gaz chyba nawet blisko zalecanych 3/4, przez 200km zahamowalem
    > moze ze dwa razy, i silnikiem tez niewiele .. a i tak wyszlo 16/100.

    Trzeba było jechać autostradą 90-100. Miałbyś ECO :)



  • 305. Data: 2012-06-07 10:40:34
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, June 7, 2012, 9:41:42 AM, you wrote:

    >> No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
    >> Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.
    > Powiedzmy sobie Mirku prawde - omijanie pedalu gazu a nie hamulca.
    > Ja kiedys wyjechalem na niemiecka autostrade i pojechalem wyjatkowo
    > spokojnie. Trzymalem stala predkosc, nigdy nie wcisnalem do pelna,
    > trzymalem gaz chyba nawet blisko zalecanych 3/4, przez 200km zahamowalem
    > moze ze dwa razy, i silnikiem tez niewiele .. a i tak wyszlo 16/100.

    Szkoda, że zapomniałeś napisac, jaka to była ta "stała prędkość" -
    zapewne jakieś 180+km/h?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 306. Data: 2012-06-07 11:12:24
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jun 2012 10:40:34 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >>> No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
    >>> Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.

    >> Powiedzmy sobie Mirku prawde - omijanie pedalu gazu a nie hamulca.
    >> Ja kiedys wyjechalem na niemiecka autostrade i pojechalem wyjatkowo
    >> spokojnie. Trzymalem stala predkosc, nigdy nie wcisnalem do pelna,
    >> trzymalem gaz chyba nawet blisko zalecanych 3/4, przez 200km zahamowalem
    >> moze ze dwa razy, i silnikiem tez niewiele .. a i tak wyszlo 16/100.
    >
    > Szkoda, że zapomniałeś napisac, jaka to była ta "stała prędkość" -
    > zapewne jakieś 180+km/h?

    No jakos tak, staralem sie usilnie 190 nie przekroczyc :-)

    J.


  • 307. Data: 2012-06-07 11:35:17
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-06 21:23, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-06-06 21:14, Mirek Ptak pisze:
    >> Dnia 2012-06-06 20:52, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    >> odpisać:
    >>> Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze
    >>> mniejsze niż przy jeździe wg złotych zasad ecodrivingu?
    >>
    >> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
    >> dalej będzie sprawnie jechał, czyli (zwykle) od około 1200 rpm
    >
    > Co będzie być może prawdą przy większym dieslu...

    Przy 2250 jak zmieniam to jestem pierwszy na starcie zazwyczaj (chyba,
    że ktoś ciśnie benzynę w podłogę). Od 1500 mam 100% momentu, a skrzynia
    jest tak ułożona, że że można trzymać auto non stop w przedziale 1500-2250.



  • 308. Data: 2012-06-07 11:43:33
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-06 09:58, Cavallino pisze:
    > Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
    > obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.

    1500-2750 RPM <<== 100% momentu w 1.4 CRDI

    > Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?

    Taki, aby auto przyspieszało najlepiej jak może (najszybciej) w danym
    zakresie obrotów. Szybciej przyspiesza, więc przez krótszy czxas jest na
    "wyższych" obrotach.

    > Ani turbina nie bardzo zdąży pomóc, ani silnika to wcale nie oszczędza,
    > a zmiana biegu przy 2000 oznacza właśnie jazdę ślamazarną i wolną, a nie
    > dynamiczną tak jak piszą.

    U mnie przy 2000 RPM wyższy bieg będzie miał faktycznie start z poziomu
    poniżej 1500, ale te 2000 RPM jest wartością orientacyjną, w przypadku
    diesla chodzi o to, aby trzymać go cały czas w najniższym zakresie
    obrotów jaki daje 100% momentu, co w przypadku mojego auta daje
    użyteczny zakres od 1500-2250.


  • 309. Data: 2012-06-07 12:40:14
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-06 21:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    >> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
    >> dalej będzie sprawnie jechał,
    >
    > Jak komuś nie przeszkadza zawężenie skali użytecznych obrotów do 300-500
    > (między 1500 czy 1700 a 2000) tylko po to, żeby spalić trochę mniej
    > paliwa, to dlaczego miałoby mu przeszkadzać zawężenie tej skali do 200,
    > jeśli przyniesie kolejne oszczędności?

    Nie chodzi o zawężanie, tylko o zmianę przy jak najniższych obrotach.
    Skrzynie w osobówkach są zwykle tak zestopniowane , że zmiana biegu przy
    2000 rpm powoduje spadek obrotów o około 500 to pozwala na dosyć szybkie
    przyspieszanie (w dieslu) znowu do 200 rpm. Gdybyś chciał zmieniać bieg
    w okolicach 1700 to na wyższym biegu będziesz miał ~1200 rpm, a to już
    zdecydowanie za mało do przyspieszania w typowym silniku.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 310. Data: 2012-06-07 14:24:46
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jqpt8o$rvp$...@m...internetia.pl...
    > W dniu 2012-06-06 09:58, Cavallino pisze:
    >> Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
    >> obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
    >
    > 1500-2750 RPM <<== 100% momentu w 1.4 CRDI

    Gdzie ktoś pisał o 2750?

    > Taki, aby auto przyspieszało najlepiej jak może (najszybciej) w danym
    > zakresie obrotów.

    Dupska nie oszukasz, a ono doskonale czuje, że prawdziwa zabawa ZACZYNA się
    od 2000, a nie kończy.
    Czyli jadąc kapeluszniczo, jedziesz dokładnie omijając najlepszą część
    jazdy.

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 30 . [ 31 ] . 32 ... 40 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: