-
301. Data: 2012-06-06 21:59:21
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:jqoaha$lio$...@i...gazeta.pl...
> Dnia 2012-06-06 20:52, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>> Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze
>> mniejsze niż przy jeździe wg złotych zasad ecodrivingu?
>
> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i dalej
> będzie sprawnie jechał,
Jak komuś nie przeszkadza zawężenie skali użytecznych obrotów do 300-500
(między 1500 czy 1700 a 2000) tylko po to, żeby spalić trochę mniej paliwa,
to dlaczego miałoby mu przeszkadzać zawężenie tej skali do 200, jeśli
przyniesie kolejne oszczędności?
> czyli (zwykle) od około 1200 rpm
Sorry, ale w jakim dieslu turbina działa od 1200?
Te którymi jeździłem zaczynały zazwyczaj pracę od 1700, silniki z małymi
turbinami (jak Ceed) nieco niżej.
Ale 1200 to nieco więcej niż obroty biegu jałowego, nie znam ani jednego
przykładu, że turbina przy takich działa.
-
302. Data: 2012-06-07 09:35:18
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 06 Jun 2012 21:23:29 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2012-06-06 21:14, Mirek Ptak pisze:
>> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
>> dalej będzie sprawnie jechał, czyli (zwykle) od około 1200 rpm
>
> Co będzie być może prawdą przy większym dieslu...
A nawet i przy mniejszym.
Jechal bedzie, tylko ja mu w gaz, a on nic. Co i tak jest lepiej niz
benzyna, ktora zacznie szarpac.
Tylko czy sie nie skonczy remontem silnika ? Po ktorym cala ekonomia wezmie
w leb. A nawet przyspieszone zuzycie sprzegla moze zmienic ekonomie.
J.
-
303. Data: 2012-06-07 09:41:42
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 06 Jun 2012 21:12:34 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
> No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
> Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.
Powiedzmy sobie Mirku prawde - omijanie pedalu gazu a nie hamulca.
Ja kiedys wyjechalem na niemiecka autostrade i pojechalem wyjatkowo
spokojnie. Trzymalem stala predkosc, nigdy nie wcisnalem do pelna,
trzymalem gaz chyba nawet blisko zalecanych 3/4, przez 200km zahamowalem
moze ze dwa razy, i silnikiem tez niewiele .. a i tak wyszlo 16/100.
J.
-
304. Data: 2012-06-07 10:22:41
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-07 09:41, J.F. pisze:
> Dnia Wed, 06 Jun 2012 21:12:34 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
>> No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
>> Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.
>
> Powiedzmy sobie Mirku prawde - omijanie pedalu gazu a nie hamulca.
Nie - omijanie pedału hamulca oraz pedału gazu. Przecież to w sumie
oczywiste.
> Ja kiedys wyjechalem na niemiecka autostrade i pojechalem wyjatkowo
> spokojnie. Trzymalem stala predkosc, nigdy nie wcisnalem do pelna,
> trzymalem gaz chyba nawet blisko zalecanych 3/4, przez 200km zahamowalem
> moze ze dwa razy, i silnikiem tez niewiele .. a i tak wyszlo 16/100.
Trzeba było jechać autostradą 90-100. Miałbyś ECO :)
-
305. Data: 2012-06-07 10:40:34
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Thursday, June 7, 2012, 9:41:42 AM, you wrote:
>> No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
>> Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.
> Powiedzmy sobie Mirku prawde - omijanie pedalu gazu a nie hamulca.
> Ja kiedys wyjechalem na niemiecka autostrade i pojechalem wyjatkowo
> spokojnie. Trzymalem stala predkosc, nigdy nie wcisnalem do pelna,
> trzymalem gaz chyba nawet blisko zalecanych 3/4, przez 200km zahamowalem
> moze ze dwa razy, i silnikiem tez niewiele .. a i tak wyszlo 16/100.
Szkoda, że zapomniałeś napisac, jaka to była ta "stała prędkość" -
zapewne jakieś 180+km/h?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
306. Data: 2012-06-07 11:12:24
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 7 Jun 2012 10:40:34 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
>>> No ale jak mówiłem nie tylko w przyspieszaniu tkwi tajemnica ECO
>>> Drivingu - przede wszystkim omijanie hamulca zawsze kiedy to możliwe.
>> Powiedzmy sobie Mirku prawde - omijanie pedalu gazu a nie hamulca.
>> Ja kiedys wyjechalem na niemiecka autostrade i pojechalem wyjatkowo
>> spokojnie. Trzymalem stala predkosc, nigdy nie wcisnalem do pelna,
>> trzymalem gaz chyba nawet blisko zalecanych 3/4, przez 200km zahamowalem
>> moze ze dwa razy, i silnikiem tez niewiele .. a i tak wyszlo 16/100.
>
> Szkoda, że zapomniałeś napisac, jaka to była ta "stała prędkość" -
> zapewne jakieś 180+km/h?
No jakos tak, staralem sie usilnie 190 nie przekroczyc :-)
J.
-
307. Data: 2012-06-07 11:35:17
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-06 21:23, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2012-06-06 21:14, Mirek Ptak pisze:
>> Dnia 2012-06-06 20:52, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
>> odpisać:
>>> Ciekawe czy jakby zamiast 2000 użyć 1700 to spalanie byłoby jeszcze
>>> mniejsze niż przy jeździe wg złotych zasad ecodrivingu?
>>
>> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
>> dalej będzie sprawnie jechał, czyli (zwykle) od około 1200 rpm
>
> Co będzie być może prawdą przy większym dieslu...
Przy 2250 jak zmieniam to jestem pierwszy na starcie zazwyczaj (chyba,
że ktoś ciśnie benzynę w podłogę). Od 1500 mam 100% momentu, a skrzynia
jest tak ułożona, że że można trzymać auto non stop w przedziale 1500-2250.
-
308. Data: 2012-06-07 11:43:33
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-06 09:58, Cavallino pisze:
> Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
> obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
1500-2750 RPM <<== 100% momentu w 1.4 CRDI
> Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?
Taki, aby auto przyspieszało najlepiej jak może (najszybciej) w danym
zakresie obrotów. Szybciej przyspiesza, więc przez krótszy czxas jest na
"wyższych" obrotach.
> Ani turbina nie bardzo zdąży pomóc, ani silnika to wcale nie oszczędza,
> a zmiana biegu przy 2000 oznacza właśnie jazdę ślamazarną i wolną, a nie
> dynamiczną tak jak piszą.
U mnie przy 2000 RPM wyższy bieg będzie miał faktycznie start z poziomu
poniżej 1500, ale te 2000 RPM jest wartością orientacyjną, w przypadku
diesla chodzi o to, aby trzymać go cały czas w najniższym zakresie
obrotów jaki daje 100% momentu, co w przypadku mojego auta daje
użyteczny zakres od 1500-2250.
-
309. Data: 2012-06-07 12:40:14
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-06-06 21:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
>> dalej będzie sprawnie jechał,
>
> Jak komuś nie przeszkadza zawężenie skali użytecznych obrotów do 300-500
> (między 1500 czy 1700 a 2000) tylko po to, żeby spalić trochę mniej
> paliwa, to dlaczego miałoby mu przeszkadzać zawężenie tej skali do 200,
> jeśli przyniesie kolejne oszczędności?
Nie chodzi o zawężanie, tylko o zmianę przy jak najniższych obrotach.
Skrzynie w osobówkach są zwykle tak zestopniowane , że zmiana biegu przy
2000 rpm powoduje spadek obrotów o około 500 to pozwala na dosyć szybkie
przyspieszanie (w dieslu) znowu do 200 rpm. Gdybyś chciał zmieniać bieg
w okolicach 1700 to na wyższym biegu będziesz miał ~1200 rpm, a to już
zdecydowanie za mało do przyspieszania w typowym silniku.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
310. Data: 2012-06-07 14:24:46
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jqpt8o$rvp$...@m...internetia.pl...
> W dniu 2012-06-06 09:58, Cavallino pisze:
>> Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres
>> obrotów wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
>
> 1500-2750 RPM <<== 100% momentu w 1.4 CRDI
Gdzie ktoś pisał o 2750?
> Taki, aby auto przyspieszało najlepiej jak może (najszybciej) w danym
> zakresie obrotów.
Dupska nie oszukasz, a ono doskonale czuje, że prawdziwa zabawa ZACZYNA się
od 2000, a nie kończy.
Czyli jadąc kapeluszniczo, jedziesz dokładnie omijając najlepszą część
jazdy.