eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Date: Thu, 07 Jun 2012 12:40:14 +0200
    Organization: Prywatna inicjatywa newsowa :)
    Lines: 23
    Message-ID: <jqq0p3$a55$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl>
    <4fccf564$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcdab38$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <jql6jk$occ$1@news2.ipartners.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fce2d7b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fce7386$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcef81c$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcf0a0d$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcf1722$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcf214e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <4fcf8e78$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
    <jqo5ca$i5u$1@inews.gazeta.pl>
    <4fcfa6f4$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
    <jqoaha$lio$2@inews.gazeta.pl>
    <4fcfb699$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.123.221.24
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1339065955 10405 91.123.221.24 (7 Jun 2012 10:45:55 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Jun 2012 10:45:55 +0000 (UTC)
    X-User: kolczan0
    In-Reply-To: <4fcfb699$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2453818
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2012-06-06 21:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    >> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
    >> dalej będzie sprawnie jechał,
    >
    > Jak komuś nie przeszkadza zawężenie skali użytecznych obrotów do 300-500
    > (między 1500 czy 1700 a 2000) tylko po to, żeby spalić trochę mniej
    > paliwa, to dlaczego miałoby mu przeszkadzać zawężenie tej skali do 200,
    > jeśli przyniesie kolejne oszczędności?

    Nie chodzi o zawężanie, tylko o zmianę przy jak najniższych obrotach.
    Skrzynie w osobówkach są zwykle tak zestopniowane , że zmiana biegu przy
    2000 rpm powoduje spadek obrotów o około 500 to pozwala na dosyć szybkie
    przyspieszanie (w dieslu) znowu do 200 rpm. Gdybyś chciał zmieniać bieg
    w okolicach 1700 to na wyższym biegu będziesz miał ~1200 rpm, a to już
    zdecydowanie za mało do przyspieszania w typowym silniku.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: