-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Date: Thu, 07 Jun 2012 12:40:14 +0200
Organization: Prywatna inicjatywa newsowa :)
Lines: 23
Message-ID: <jqq0p3$a55$1@inews.gazeta.pl>
References: <jprnk2$j5u$1@mx1.internetia.pl>
<4fccf564$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcdab38$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl> <jql6jk$occ$1@news2.ipartners.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fce2d7b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fce7386$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcef81c$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcf0a0d$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcf1722$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcf214e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<4fcf8e78$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
<jqo5ca$i5u$1@inews.gazeta.pl>
<4fcfa6f4$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
<jqoaha$lio$2@inews.gazeta.pl>
<4fcfb699$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 91.123.221.24
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1339065955 10405 91.123.221.24 (7 Jun 2012 10:45:55 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Jun 2012 10:45:55 +0000 (UTC)
X-User: kolczan0
In-Reply-To: <4fcfb699$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
Thunderbird/12.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2453818
[ ukryj nagłówki ]Dnia 2012-06-06 21:59, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> Zapewne, ale tylko w silniku, który pozwala zmienić bieg przy 1700 i
>> dalej będzie sprawnie jechał,
>
> Jak komuś nie przeszkadza zawężenie skali użytecznych obrotów do 300-500
> (między 1500 czy 1700 a 2000) tylko po to, żeby spalić trochę mniej
> paliwa, to dlaczego miałoby mu przeszkadzać zawężenie tej skali do 200,
> jeśli przyniesie kolejne oszczędności?
Nie chodzi o zawężanie, tylko o zmianę przy jak najniższych obrotach.
Skrzynie w osobówkach są zwykle tak zestopniowane , że zmiana biegu przy
2000 rpm powoduje spadek obrotów o około 500 to pozwala na dosyć szybkie
przyspieszanie (w dieslu) znowu do 200 rpm. Gdybyś chciał zmieniać bieg
w okolicach 1700 to na wyższym biegu będziesz miał ~1200 rpm, a to już
zdecydowanie za mało do przyspieszania w typowym silniku.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
Następne wpisy z tego wątku
- 07.06.12 14:24 Cavallino
- 07.06.12 14:27 Cavallino
- 07.06.12 20:31 anacron
- 07.06.12 20:52 Mirek Ptak
- 07.06.12 22:21 Cavallino
- 07.06.12 22:23 Cavallino
- 09.06.12 23:50 Mirek Ptak
- 10.06.12 08:58 Cavallino
- 10.06.12 22:58 Budzik
- 10.06.12 22:58 Budzik
- 10.06.12 22:58 Budzik
- 10.06.12 22:58 Budzik
- 10.06.12 22:58 Budzik
- 10.06.12 23:34 Budzik
- 10.06.12 23:34 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=