  • 21. Data: 2009-10-19 20:25:19
    Temat: Re: Sony, matryca i ich serwis
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witaj TheGuru,

    I taki wlasnie jest plan dzialania. Foty mamy, jak trzeba bedzie
    wiecej to tez sie zrobi, swieci w tym samym miejscu. Thx.

    Maciej K. aka Sesjusz
    www.mkhobby.com

  • 22. Data: 2009-10-19 20:45:35
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Maciej K. aka Sesjusz pisze:
    > Witaj Paweł,
    >
    > Dnia 19 października 2009 (22:11:51)

    > Ok, ale wrocmy do przyczyny :) Nie lepiej po prostu tego nie miec ?
    > :) Po co sie bawic w usuwanie jak ich w ogole wg. mnie byc nie
    > powinno przy takich ustawieniach (ISO 100 ...)

    Zawsze są przy takich czasach, tylko soft może je usuwać lub nie. Nie
    rozumiem, dlaczego skarżącemu się klientowi nie zmapowano tych pikseli (
    jeśli świecą także przy krótkich czasach). Czyżby nie było takiej opcji?
    Spójrz na to inaczej - produkcja masowa, pikseli na matrycy jest teraz
    od 10 milionów w górę. Na pewno nie jest tak, że wszystkie są dobre.
    Zrób próbę - założony na obiektyw dekielek i krótki czas ekspozycji -
    np. 1/100s. Czy nadal są te świecące piksele?
    Czy na każdej długoczasowej ekspozycji widoczne są te same piksele?
    Poza tym przy astrofoto wykonujesz własnego DF, który usuwa te piksele w
    trakcie obróbki.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 23. Data: 2009-10-19 20:46:49
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:743903037.20091019193228@_spam_gazeta.pl...
    > Witam !

    Tu jest zdjęcie z pentaxa k10D, który ma matrycę sony:
    http://c.wrzuta.pl/wi18484/4d5949fc000e08c84adccdb9/
    0/dark

    ISO 100, 30 sekund z założonym dekielkiem, zrobione pięć minut temu.
    Odszumianie wyłączyłem specjalnie dla tego zdjęcia, normalnie mam włączone.
    Nie wykonywałem żadnych operacji na tym zdjęciu poza zmianą nazwy. Exif i
    oryginał zdjęcia do sprawdzenia.

    Możesz pokazać je serwisowi.

    Moge zrobić jeszcze inne, z innym ISO, jesli jesteś zainteresowany, to tez
    wrzucę, mogę też zrobić i wrzucić rawa.
    Miałem jeszcze z rok temu fuji F6500fd i on szumiał wyjątkowo na ISO 100
    przy takim teście (tylko ciapki były wielokolorowe), ale ponieważ nie było
    tego widać na zdjęciach (poza testami) nie przejmowałem się i robiłem nim z
    powodzeniem b. fajne zdjęcia.

    --
    Yogi(n)

  • 24. Data: 2009-10-19 20:51:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Yogi(n) pisze:

    > ISO 100, 30 sekund z założonym dekielkiem, zrobione pięć minut temu.
    > Odszumianie wyłączyłem specjalnie dla tego zdjęcia,

    Jesteś pewien? Bo tak dobrze nie wygląda chyba nawet z C300D.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 25. Data: 2009-10-19 20:56:03
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 19 Paź, 20:50, "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>
    wrote:
    > Witaj KILu,

    > Konkretnie i fachowo ? :)

    > Chyba zartujesz ? A jak nie to pomysl, np. robisz nocne zdjecie gwiazd
    > i chcesz gwiazdy a nie swiecace piksele.

    >Przy 30sek hot piksele będą punktami o wielkości jednego piksela, a
    >gwiazdy będą łukami składającymi się z wielu pikseli.

    A jednak się obraca! ;-)

    Pzdr.
    Krzychu

  • 26. Data: 2009-10-19 20:56:54
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tutaj moja wersja - 6mpx CCD Pentax K110D (K100D ale bez SR):
    http://www.fafik.republika.pl/IMGP1670.JPG
    Jak widać, wszystko zgodnie ze statystyką - punktów zielonych jest tyle
    co czerwonych i niebieskich razem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 27. Data: 2009-10-19 20:59:03
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewien? Bo tak dobrze nie wygląda chyba nawet z C300D.

    Tak jestem pewien!. Zresztą, właśnie wrzucam na rapidshare oryginały dwóch
    zdjęć - czas 30 sekund, (mierzony ręcznie, więc jakieś tam pół sekundy
    pewnie wyjdzie). Odszumianie wyłączone, różnią sie ISO - pierwsze ma 100
    drugie 1600 (to max z tej puszki).
    http://rapidshare.com/files/295214233/szum.rar.html
    Kto chce, może obejrzeć exify. Na 1600 coś tam widać, ale jest to kolorowe.
    Dodam, że matryca zimna, bo aparat właczyłem tylko dla zrobienia tych
    zdjęć - a to pewnie nei bez znaczenia. Jak ktoś zechce rawy, to mogę zrobić
    i wrzucić też rawy ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 28. Data: 2009-10-19 21:10:23
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Yogi(n) pisze:
    > Dodam, że matryca zimna, bo aparat właczyłem tylko dla
    > zrobienia tych zdjęć - a to pewnie nei bez znaczenia. Jak ktoś zechce
    > rawy, to mogę zrobić i wrzucić też rawy ;-)

    Mój też leżał bezczynny przez co najmniej parę godzin, a w mieszkaniu
    jest ok. 20 st C.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 29. Data: 2009-10-19 21:13:35
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 22:46:49 +0200, Yogi(n) napisał(a):

> [...]
    > tego widać na zdjęciach (poza testami) nie przejmowałem się i robiłem nim z

    Mam wątpliwości jednak - w E-520 odszumianie i odejmowanie darka to dwie
    różne sprawy i dwie różne, niezależne opcje do wyłączenia. Dla ścisłości,
    na matrycy mam 3 hotpiksele które zmapowałem odpowiednią opcją w aparacie.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 30. Data: 2009-10-19 21:33:21
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:1js1x3m87aoim.1cl42q6afenvo$.dlg@40tude.net...
> [...]

    > na matrycy mam 3 hotpiksele które zmapowałem odpowiednią opcją w aparacie.

    Całkiem możliwe, ale opcji odejmowania darka ani mapowania pikseli w menu
    nie znalazłem, może ktoś podpowie gdzie to jest (jeśli jest), to wykonam te
    operacjei pstryknę znów. Kadyszkę mam od maja zeszłego roku, zrobiłem nią ok
    5,5 tysiąca zdjęć, ale jeszcze mi nie wpadło do głowy robienie nią takich
    testów. Zresztą, onanistą sprzętowym staję się tylko, gdy na dworze robi się
    na tyle zimno i nieciekawie, że nie chce mi się łazić godzinami i robić
    zdjęć ;-)

    --
    Yogi(n)