  • 81. Data: 2009-10-21 00:31:59
    Temat: Re: Sony, matryca i ich serwis
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Maciej K. aka Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał(a):
    > Dobra masz swoje zdanie ze to nornalne a ja w swojej empirii uwazam
    > ze hot piksele w nowym aparacie sa nienormalne i staram sie kupowac
    > takie aparaty by ich nie miec. Sa osoby ktore toleruja a sa osoby,
    > ktore nietoleruja. Dzieki za opinie, Rawa widziales, jak uwazasz ze
    > cos majstrowane to niech tak juz pozostanie, nie przekonam Cie, Pozdro
    > :)

    Masz w sumie rację. Ale jak często fotografujesz dekielek? Będzie Ci to
    przeszkadzać? Na fotografii nieba nocnego nie powinny się takie białe punkty
    pojawić... Ot i pretekst, by wybrać się ze znajomą pofotografować gwiaździste
    niebo nocą ;-)

    Maciej

  • 82. Data: 2009-10-21 06:48:43
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 21 października 2009 (02:20:36) napisano:

    > To, co zbiera matryca jest zawsze zaszumione przy 30s. Kwestia polega na
    > wycięciu pikseli zbliżonych do czerni. D80 wycina wszystkie, sony A300 prawie
    > wszystkie...

    Byc moze to zbyt daleko idace stwierdzenie, szum wycinają, w przypadku
    moejej znajomej te punkciki sa zawsze w stalym miejscu, te wlasnie
    niewyciete, stad wniosek ze to nie szum a hot piksele. Szum swoja
    droga, jak wyciagne RAW-a z mojego 40D np. +4 ekspozycje to tez szumi,
    ale nie sa to biale punkty stale w tym samym miejscu.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej Kurkiewicz aka Sesjusz

  • 83. Data: 2009-10-21 06:52:58
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 21 października 2009 (02:31:59) napisano:

> [...]
    > pojawić... Ot i pretekst, by wybrać się ze znajomą pofotografować gwiaździste

    W sumie od tego sie zaczelo, znajoma wyszla z aparatem focic nocne
    niebo, przyslala mi kilka fot z pytniem dlaczego gwiazdy sa zawsze w
    tej samej pozycji i mimo zmiennego czasu naswietlania nie widac ich
    ruchu :) Potem wypatrzyla ze i na innech zdjeciach widze ge "gwiazdy"
    :) Jasne, przy wlaczonym odszumianiu dlugiego czasu i wysokiego iso to
    znika, u mnie jedno i drugie wylaczone, u innej znajomej od D80
    rowniez i hot pilseki nie bylo, tak sie zaczelo kombinowanie co z tym
    soniaczem nie tak. Ok, mysle ze wiem juz wystarczajaco duzo.

  • 84. Data: 2009-10-21 07:00:34
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 21 października 2009 (02:24:32) napisano:

    > Chyba aparat wycina kawałek histogramu w pobliżu czerni, resztę próbując
    > jakość odzwierciedlić w jpegu, i powstają białe punkty. Wystarczy zawsze przy
    > fotografowaniu nieba (albo dekielka ;-) ) wywoływać zdjęcia z RAWów.

    Dokladnie, ja tam wszystko w RAWach lece, chyba ze 'imieninowe' ;) HOT
    Pix widac tez w ciemnych miejscach na fotach czegokolwiek, mam gdzies
    takie w swoich zbiorach, jak znajde to jeszcze podrzuce do tematu,
    wczoraj mi sie nie udalo, ja to naprawialem klonowaniem, jednak w
    fotografii nieba gwiazdy bym wycinac nie chcial (czy tam wklejac
    dodatkowej).

  • 85. Data: 2009-10-21 08:47:20
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 02:07:39 +0200, Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):

    > Witaj Andrzej,
    >
    > Dnia 21 października 2009 (01:39:03)

    > Dzieki za linka, bardzo ciekawie napisane, jesli to ma miejsce to
    > faktycznie wiele to wnosi do tematu, wlasnie takich rzeczy
    > potrzebowalem, thx !

    Nie ma za co, cała przyjemność po mojej stronie :)