  • 1. Data: 2009-10-19 17:32:28
    Temat: Sony, matryca i ich serwis
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam !

    Pisze w imieniu swojej znajomej bo i mnie zaintrygował jej przypadek z
    serwisem Sony.

    Posiada Sony Alfa 300, zrobila test matrycy, ISO 100, 30 sekund,
    wyłączone czyszczenie szumów długiego czasu i wysokiego ISO.

    Wyszło tak:
    http://img14.imageshack.us/img14/9155/dsc03469z.jpg

    Matryca czysta.

    Oddala do serwisu z poejrzeniem bad/hot pikseli. Odeslali jej po 15
    dniach z zapewnieniem ze jest ok tylko matryca brudna. Odesłala od
    razu ponownie z prośbą o dokładniejsze sprawdzenie a jesli brudna
    matryca to by ją wyczyścili odpłatnie. Minął znow dłuższy okres
    oczekiwania, odesłali aparat z pismem napisanym w taki sposób, ze
    znajoma nic nie zrozumiała, jednak tym razem nic nie piszą o brudej
    matrycy:

    "Aparat sprawny technicznie, Przetwornik, który w ogóle nie szumi nie
    istnieje. Na każdym elemencie elektronicznym (nawet rezystorze)
    pracującym w temperaturze powyżej zera bezwzględnego (-273 st. C)
    powstają szumy. Szczególnie uwidaczniają się one przy dużym ISO jako
    kasza fotograficzna. W tym przypadku (małe ISO, długi czas) widziane
    przez klienta piksele są powodowane zaszumieniem sygnałów na
    najmłodszych bitach w niektórych pixelach przetwornika. (np jeśli
    układy obróbki danego pixela są w pobliżu układów zasilania
    przetwornika, to jest on bardziej narażony na takie szumy niż inne).
    Oczywiście aparaty są wyposażone w układy redukcji szumów, ale
    podkreślam Redukcji nie eliminacji. Klient testuje aparat w takich
    warunkach, w których faktycznie dochodzi już do krańców możliwości
    technologicznych obecnych przetworników, i żadna ingerencja serwisowa
    nic już na to nie poradzi."

    Czy sony ma rzeczywiście przetworniki o takiej charakterystyce jak
    pisze serwis ? Pamiętam jak keidys kupilem canona 300D, zrobilem ten
    test i było pieknie, czyściutko, moglbym wnioskowac ze canon 5 lat
    temu stosowal przetworniki o lepszej charakterystyce jak sony w dniu
    dziesiejszym. Niedawno robiłem test na nikonie D80, potem D90,
    teraz na canonie 40D, wszedzie czarno, pikselie sie nie 'swieca'.
    Testowalem rowniez programikami ktore same szukaja, zresztą co ja mam
    Wam pisac, sami wiecie jak testowac matryce.

    Nie posiadam wiedzy nt. układow zasilania przetwornika, ktore maja
    wplyw na pobliskiego piksela, czy serwis faktycznie wystawił żetelna i
    wiarygodną opinię ? Uważacie że warto zaufac temu co piszą i olać
    święcące punkciki na nowym aparacie ?

    Maciej

  • 2. Data: 2009-10-19 18:33:18
    Temat: Re: Sony, matryca i ich serwis
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:
    > Czy sony ma rzeczywiście przetworniki o takiej charakterystyce jak
    > pisze serwis ?

    Dobrze Ci napisali - jestem pod wrazeniem, ze tak konkretnie i fachowo.
    Doskonala wiekszosc aparatow wypada znacznie gorzej w takim tescie - a
    jesli jest lepiej, to tylko ze wzgledu na agresywniejsze dzialanie ukladu
    redukcji szumow. Zrob taki sam test w RAW z wylaczonym (o ile sie da)
    odszumianiem... mozesz sie zdziwic. :) Tylko po co w ogole przeprowadzac
    takie testy?

    > sami wiecie jak testowac matryce.

    A po co w ogole to robic?

    k,

  • 3. Data: 2009-10-19 18:50:58
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witaj KILu,

    > Dobrze Ci napisali - jestem pod wrazeniem, ze tak konkretnie i fachowo.

    Konkretnie i fachowo ? :)

    > A po co w ogole to robic?

    Chyba zartujesz ? A jak nie to pomysl, np. robisz nocne zdjecie gwiazd
    i chcesz gwiazdy a nie swiecace piksele.

    Maciej K. aka Sesjusz
    www.mkhobby.com

  • 4. Data: 2009-10-19 19:11:06
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:689934711.20091019205058@_spam_gazeta.pl...
    > Witaj KILu,

    > Konkretnie i fachowo ? :)

    > Chyba zartujesz ? A jak nie to pomysl, np. robisz nocne zdjecie gwiazd
    > i chcesz gwiazdy a nie swiecace piksele.

    Wtedy załączasz odszumianie dla długich czasów, które niweluje znaczną częśc
    tego typu problemów.

    --
    Lol

  • 5. Data: 2009-10-19 19:15:06
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 19 Paź, 20:50, "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>
    wrote:
    > Witaj KILu,

    > Konkretnie i fachowo ? :)

    > Chyba zartujesz ? A jak nie to pomysl, np. robisz nocne zdjecie gwiazd
    > i chcesz gwiazdy a nie swiecace piksele.

    Przy 30sek hot piksele będą punktami o wielkości jednego piksela, a
    gwiazdy będą łukami składającymi się z wielu pikseli.

  • 6. Data: 2009-10-19 19:17:14
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:
    > Konkretnie i fachowo ? :)

    A co Ci sie nie podoba w ich tlumaczeniu? Zobaczyli, ze maja do czynienia
    z klientem, ktory nie daje sie przekonac, wiec rzeczowo wytlumaczyli skad
    biora sie szumy.

    > Chyba zartujesz ? A jak nie to pomysl, np. robisz nocne zdjecie gwiazd
    > i chcesz gwiazdy a nie swiecace piksele.

    Zrob wiec zdjecie gwiazd (przy czasie 30 s...:)), wykonaj odbitke i
    zobacz, czy bedzie widac te punkty. :)
    Naprawde nie przejmowalbym sie na Twoim miejscu.

    k,

  • 7. Data: 2009-10-19 19:27:18
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    > Posiada Sony Alfa 300, zrobila test matrycy, ISO 100, 30 sekund,
    > wyłączone czyszczenie szumów długiego czasu i wysokiego ISO.

> [...]
    gdyby była brudna matryca to by były czarne plamy na jasnym tle.

    wg mnie szum powinien być 'równy' na całej powierzchni i szum raczej jest w
    kolorach ciepłych.

    jeśli na kilku zdjęciach punkty są widoczne w tych samych miejscach to to
    NIE JEST szum.

  • 8. Data: 2009-10-19 19:28:27
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    /*

> [...]

    Przy 30sek hot piksele będą punktami o wielkości jednego piksela, a
    gwiazdy będą łukami składającymi się z wielu pikseli.
    */

    30 sekund to za krótko by zaobserwować rucch gwiazd
    http://tonerwielkopolski.pl/foto/index.php?gallery=P
    oznan/Noc&image=Perseidy.jpg

  • 9. Data: 2009-10-19 19:47:52
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Wtedy załączasz odszumianie dla długich czasów, które niweluje znaczną
    > częśc tego typu problemów.

    A nie "odszumi" też gwiazd?
    R.

  • 10. Data: 2009-10-19 19:50:13
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Maciej K. aka Sesjusz wrote:

    > Chyba zartujesz ? A jak nie to pomysl, np. robisz nocne zdjecie gwiazd
    > i chcesz gwiazdy a nie swiecace piksele.

    Fuji Provia 100 znosi dosyć dobrze długie naświetlanie.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj