  • 1. Data: 2009-10-19 18:08:14
    Temat: Obudowa podwodna do aparatu Panasonic Lumix DMC-LX3
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Zauwazylem ze ten aparacik Panasonica ma sporo lepsze parametry
    od mojego Canona G9, przede wszystkim jesli chodzi o jasnosc szkiel,
    szerokokatnosc (24mm) i zdolnosc krecenia filmikow HD w roz. 720P
    z predkoscia 24 klatek na sekunde... W cenie jest bardzo podobny.

    W zwiazku z tym rozgladam sie za mozliwoscia przesiadki z G9 na
    LX3 ale nie widze na rynku obudowy podwodnej dla tego aparatu...

    Czy ktos cos slyszal? Czy ktos cos wie? :-)

  • 2. Data: 2009-10-19 19:10:30
    Od: Haw <h...@g...com>

    Pszemol pisze:
> [...]
    > LX3 ale nie widze na rynku obudowy podwodnej dla tego aparatu...
    >
    > Czy ktos cos slyszal? Czy ktos cos wie? :-)

    mimo ze to Przemol, odpowiem:
    http://www.aditech-uw.com/product_info.php?products_
    id=605

    pzd,
    haw.

  • 3. Data: 2009-10-19 19:18:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Haw" <h...@g...com> wrote in message

    > mimo ze to Przemol, odpowiem:

    Co Ci ten Przemol zawinił?
    A co do mnie - ja nie jestem Przemol tylko Pszemol.
    Nieuważny jesteś... ;-)

    > http://www.aditech-uw.com/product_info.php?products_
    id=605

    Tak, tego widziałem, ale zdeczka za droga...
    Aparat kosztuje $400 a za obudowę chcą 590EUR??

    Dla porównania...
    W przypadku Canona G9 - aparat kosztuje $400 a obudowa $170.

  • 4. Data: 2009-10-19 20:13:58
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pszemol pisze:

    > Dla porównania...
    > W przypadku Canona G9 - aparat kosztuje $400 a obudowa $170.

    Chyba nie nurkujesz tak głęboko, żeby to musiałabyć super wytrzymała
    obudowa?
    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 5. Data: 2009-10-19 21:04:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    Oni mają ale tylko uniwersalne worki plastikowe ze szkiełkiem z przodu.
    Być może sprawdza się to na plaży, czy nawet przy nurkowaniu ABC
    ale nie bardzo ma to sens przy rekreacyjnym scuba diving gdzie często
    schodzisz poniżej 20 metrów pod wodę... A tam już ciśnienia są spore.

    > Chyba nie nurkujesz tak głęboko, żeby to musiałabyć super wytrzymała
    > obudowa?

    To nawet nie tylko o wytrzymałość chodzi ale też o dostępność
    pokręteł i przycisków. Pod wodą @20m ciśnienie jest tak duże że
    aparat w takim worku plastikowym firmy Ewa-Marine (czy jak im tam)
    będzie miał "wciśnięte" wszystkie możliwe przyciski... :-))

    Mi chodziło o coś w stylu canonowskiego WP-DC21 dla G9:
    http://www.firstcall-photographic.co.uk/assets/image
    s/shop/items/55050/17893-zoom.jpg
    Można tym obsługiwać wszystkie przyciski i pokrętła aparatu...

    No i do tego zrobione to jest z plastiku, a nie jak ta za prawie 600
    euro zrobiona jest z aluminium, co to pewnie skoroduje w morzu... :-)

  • 6. Data: 2009-10-19 21:17:41
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Pszemol napisal:
    > Mi chodziło o coś w stylu canonowskiego WP-DC21 dla G9:
    > http://www.firstcall-photographic.co.uk/assets/image
    s/shop/items/55050/17893-zoom.jpg
    > Można tym obsługiwać wszystkie przyciski i pokrętła aparatu...

    Hm, sprawdz dokladnie dostepnosc kolka na tylnej sciance. Jeden z komentarzy
    na Amazonie dotyczyl problemow z dostepnoscia kolka w tej obudowie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-10-19 22:36:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message
    s/shop/items/55050/17893-zoom.jpg

    > Hm, sprawdz dokladnie dostepnosc kolka na tylnej sciance. Jeden z
    > komentarzy
    > na Amazonie dotyczyl problemow z dostepnoscia kolka w tej obudowie.

    Tak, kółko się nie będzie kręcić w tej obudowie, ale funkcjonalność
    tego kółka jest zdublowana kombinacją przycisków - mnie to jakoś
    szczególnie nie interesuje bo nie ustawiam ekspozycji ręcznie tylko
    jadę na pół-automatycznym trybie P lub Video w zależności co chcę
    robić akurat pod wodą.

    Tak czy inaczej z obudowy Canona jestem zadowolony i dziwię się,
    że Canonowi się chciało zrobić obudowę a Panasonicowi nie... olewa.

  • 8. Data: 2009-10-20 07:56:54
    Temat: Re: Obudowa podwodna do aparatu [Ewa marine]
    Od: "J." <j...@i...pl>

> [...]
    > ale nie bardzo ma to sens przy rekreacyjnym scuba diving gdzie często
    > schodzisz poniżej 20 metrów pod wodę... A tam już ciśnienia są spore.

    Te obudowy Ewa Marine [mam model D-AM] są nadmuchiwane i nadaje sie najwyżej
    do ABC, ja używam na kajaku jako ochronę. Przy 20m kompresja bedzie
    rzeczywiscie spora [2x], jednak nie obawiałbym się o przyciski, co raczej o
    tuleję obiektywu jeśli jest długi, bo to on zostanie przygnieciony szybką. Z
    drugiej strony aparat mający krótki ryjek [LX3 chyba do takich należy] może
    poradziłby sobie z tym mając spory zapas długości mieszka, na którym jest
    wizjer. Producent zaleca chyba do 10m głębokości.
    Nie to stanowi prawdziwy problem, ani nawet b. słaba dostepność przycisków i
    pokręteł [z tym można żyć od biedy]. Te obudowy są b. podatne na
    rozszczelnienie przez feralny zaworek do nadmuchiwania, który b. łatwo
    przypadkowo otworzyć [zdarzyło mi sie kilkakrotnie]. W dodatku wskutek użycia
    różnych koncówek pompki lub gruszki do nadmuchania wyrobił sie i koreczek
    słabo trzyma. Ostatnio zabezpieczam go taśmą klejacą [taka z kordem, w miare
    odporną na wilgoć]. W płytkiej wodzie taka wpadka z korkiem nie musi oznaczać
    natychmiastowej katastrofy, ale do nurkowania na więskze głębokości to sie nie
    nadaje. Paradoksalnie, listwa zamykająca otwór obudowy przez który wkłada się
    kamerę do środka jest O.K. i tu nie ma obaw o hermetyczność.
    Innym problemem z którym należy sie liczyć to mała trwałość tego miękkiego
    [choć grubego] plastiku -komuś puścił zgrzew na mieszku wizjera i utopił tak
    Canonka :-( [było na grupie].
    Pozdrawiam
    -J.

  • 9. Data: 2009-10-20 14:06:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J." <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > [choć grubego] plastiku -komuś puścił zgrzew na mieszku wizjera i utopił

    No to przykre - współczuję...

  • 10. Data: 2009-10-20 19:17:31
    Od: Haw <h...@g...com>

    we.Pszemol pisze:
    > "Haw" <h...@g...com> wrote in message

    > Co Ci ten Przemol zawinił?
    > A co do mnie - ja nie jestem Przemol tylko Pszemol.
    > Nieuważny jesteś... ;-)
    troll jest troll, nie przygladam sie zbytnio :p
    EOT.

> [...]
    > Aparat kosztuje $400 a za obudowę chcą 590EUR??
    >
    > Dla porównania...
    > W przypadku Canona G9 - aparat kosztuje $400 a obudowa $170.

    aparat pewnie kupiles jak byl nowoscia obudowe dokupiles pozniej :p.
    stad roznice.

    haw.