  • Data: 2012-06-01 16:35:19
    Temat: Re: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-06-01 10:10, Jacek Osiecki wrote:
    > Fakt, że dowolna lustrzanka nagrywa filmy HD bez porównania lepsze niż 90%
    > różnych kamer HD sprzed 2-3 lat, a i pewnie lepiej od obecnych. Producenci
    > kamer jak ćmy pchają się w kierunku ich miniaturyzacji, co prowadzi do
    > fatalnego - koszmarnie fatalnego - obrazu przy słabym świetle. Tu lustrzanka
    > z dużą matrycą ma gigantyczną przewagę, dzięki czemu mogą z nimi konkurować
    > tylko drogie cudeńka typu panasonic TM900.

    Mała matryca to mały obiektyw z zyliardną krotnością zooma, na tym akurat
    niektórym zależy. Mi nie :) Co do reszty to prawda.
    Póki co kamerki są przygotowane na kręcenie wielogodzinnych relacji,
    aparaty nie. Jeśli ktoś więc potrzebuje realnie zajmować się filmem to
    ograniczenie czasowe, przegrzewania się matryc itd może boleć. Z kolei jak
    film dla kogoś to przygodna sprawa to mając video-slr ma to już w nosie.

    > [ciach lista zalet]
    > + większa ergonomia - wygodnie rozłożone przyciski do różnych funkcji
    > + lepsze wyważenie przy dużych szkłach (w sumie też ergonomia)

    Zgadza się, ogólnie lepsza ergonomia, lustro dziś ma jedyny sens w
    zachowaniu dobrze rozwiniętej technologii AF fazowego i deko kulejącej
    kontrastowego. Jak zniknie i to ograniczenie to i lustra poznikają, ale
    duże aparaty zostaną. Do dużego wiele łatwiej w końcu napakować bajerów i
    prądu.

    > Bzzzt, wrong :( Sony w ofercie ma już tylko SLT+EVIL. Lustra ostatecznie
    > wyleciały z oferty... przynajmniej na stronach i według wszelkich
    > sprzedawców w salonach sony.

    U nas jeszcze widnieją A560, A580 i A900, ale pewnie do chwili wyprzedania
    po prostu będą, choć tych ostatnich to już nie ma a ceny używek często
    przewyższają kiedyś-nowe.

    > Patrząc na cytowany tu test masakrowania szkiełka na kurtmunger, to
    > faktycznie nie ma się co przejmować :)

    Kurt Munger masakrował zaczynając od przodu obiektywu. Realnie jednak moje
    doświadczenia nie potwierdzają by na tylnej soczewce brud był widoczny
    szczególnie mocno. Nawet w aparatach gdzie ten element jest stosunkowo
    mały. Im więcej się upapla tym lepiej zdecydowanie nie będzie, ale też nie
    ma co popadać w jakieś fobie. Tak jak wspominałem - elementarna dbałość o
    sprzęt i będzie ok.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_