    Date: Mon, 18 Jul 2011 00:12:49 +0200
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties [OT]
    <ivmngo$1qv$1@news.onet.pl> <s...@e...rdc.pl>
    <ivms8l$8m2$3@solani.org> <s...@e...rdc.pl>
    <ivmtnq$8m2$4@solani.org> <s...@e...rdc.pl>
    <4...@x...googlegroups.com>
    <ivp4cr$llp$1@news.onet.pl>
    <8...@3...googlegroups.com>
    <ivp55s$o35$2@news.onet.pl>
    <9...@e...googlegroups.com>
    <ivp7cq$29s$1@news.onet.pl>
    <6...@s...googlegroups.com>
    <ivpedq$vot$1@news.onet.pl>
    <4...@e...googlegroups.com>
    <ivpiqi$hae$1@news.onet.pl>
    <9...@y...googlegroups.com>
    <ivrgi9$da6$1@news.onet.pl> <ivrt3q$amq$1@inews.gazeta.pl>
    <4e21dc8c$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <ivuner$1pr$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2011-07-17 15:18, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Well, duh. Więc w moim subiektywnym odczuciu niektóre podatki są
    > sprawiedliwe i moralnie uzasadnione, i subiektywnie się cieszę, jeśli
    > moi przedstawiciele właśnie takie podatki stanowią.

    Fajnie.
    Fajnie, że tylko niektóre. Z tego wynika, że ci sami ludzie stanowią
    również podatki "niesprawiedliwe". Jak je rozróżnić?
    I drugie pytanie, skoro ci sami ludzie stanowią również podatki
    niesprawiedliwe, to jaką masz gwarancję, że te "sprawiedliwe" (w twoim
    subiektywnym odczuciu oczywiście) są "sprawiedliwe" rzeczywiście?

    Jeżeli jednak są niesprawiedliwe dla kogoś innego, to znaczy, że są
    sprawiedliwe i niesprawiedliwe równocześnie. To byłaby sytuacja dość dziwna.

    > A twoje subiektywne
    > zdanie na ten temat mnie - jak wspomniałem - nie obchodzi.

    Zdziwiony jestem, że w ogóle odpisałeś... Nie pomyliłeś przypadkiem
    grupy _dyskusyjnej_ z blogiem albo czymś takim?

    > No ale jeśli sam twierdzisz, że sprawiedliwość jest subiektywna, to
    > czemu cię to oburza?

    A skąd wniosek, że mnie oburza? Nie po to czytam (a czasem sam coś
    skrobnę) na grupie _dyskusyjnej_ żeby sobie ciśnienie podnosić :)

    > Bo ty tak mówisz?

    Będziesz przeczył temu, że 2+2=4 tylko dlatego, że ja to powiedziałem?

    > I w czym to jest sprzeczne z tym, że taki kompromis może być sprawiedliwy?

    Sprzeczne z definicji. Z definicji kompromisu.
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2564125
    albo za wiki (wiem, wiem :) to żaden autorytet):
    "Wbrew obiegowej opinii kompromis nie jest optymalnym rozwiązaniem
    konfliktu, ponieważ oznacza konieczność rezygnacji z części interesów
    każdej ze stron."

    > Nawet w najbardziej demokratycznym ustroju są tacy, którch zdanie nikogo
    > nie interesuje.

    To prawda. Dlatego właśnie zakładają bloga i tam publikują swoje
    przemyślenia wyłączając system komentarzy. Monolog taki.

    Pozdrawiam
    Piotr