  • Data: 2011-07-18 20:27:55
    Temat: Re: Software warranties [OT]
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17/07/2011 23:12, Kviat wrote:

    > Fajnie.
    > Fajnie, że tylko niektóre. Z tego wynika, że ci sami ludzie stanowią
    > również podatki "niesprawiedliwe". Jak je rozróżnić?

    Kierując się tak zwanym poczuciem sprawiedliwości, rzecz jasna.

    > I drugie pytanie, skoro ci sami ludzie stanowią również podatki
    > niesprawiedliwe, to jaką masz gwarancję, że te "sprawiedliwe" (w twoim
    > subiektywnym odczuciu oczywiście) są "sprawiedliwe" rzeczywiście?

    Jeśli zakładamy, że sprawiedliwość to tylko subiektywne odczucie, to z
    definicji to, co jest sprawiedliwe w moim subiektywnym odczuciu, jest
    również sprawiedliwe rzeczywiście.

    > Jeżeli jednak są niesprawiedliwe dla kogoś innego, to znaczy, że są
    > sprawiedliwe i niesprawiedliwe równocześnie. To byłaby sytuacja dość
    > dziwna.

    Czy dziwi cię również, że ta sama zupa może być równocześnie smaczna i
    niesmaczna, albo to samo malowidło jednocześnie ładne i nieładne?

    > Zdziwiony jestem, że w ogóle odpisałeś... Nie pomyliłeś przypadkiem
    > grupy _dyskusyjnej_ z blogiem albo czymś takim?

    Nie pomyliłem. Jak się zastanowisz dlaczego odpisałem i co napisałem, to
    może ci się sprawa wyklaruje.

    > A skąd wniosek, że mnie oburza? Nie po to czytam (a czasem sam coś
    > skrobnę) na grupie _dyskusyjnej_ żeby sobie ciśnienie podnosić :)

    Znowu - ani twoje osobiste odczucia, ani tym bardziej reakcje
    fizjologiczne mnie nie obchodzą zbytnio. Odniosłem się do tego, co
    napisałeś.

    > Będziesz przeczył temu, że 2+2=4 tylko dlatego, że ja to powiedziałem?

    Będę wymagał jakiegoś sensownego uzasadnienia, a nie tylko "przyjmij do
    wiadomości". Na razie twoja argumentacja jest absurdalna, a więc
    przyjmij łaskawie do wiadomości, że jesteś głupi.

    > Sprzeczne z definicji. Z definicji kompromisu.
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2564125
    > albo za wiki (wiem, wiem :) to żaden autorytet):
    > "Wbrew obiegowej opinii kompromis nie jest optymalnym rozwiązaniem
    > konfliktu, ponieważ oznacza konieczność rezygnacji z części interesów
    > każdej ze stron."

    Po pierwsze głupkowaty tekst z wikipedii to tylko głukowaty teskt z
    wikipedii.

    Jeśli chodzi o definicję z SJP, to chyba mi jakiś choclik podmienił
    internet, bo jak ja otwieram linka, to napisane jest:

    kompromis
    1. <<porozumienie osiągnięte w wyniku wzajemnych ustępstw>>
    2. <<odstępstwo od zasad, założeń lub poglądów w imię ważnych celów lub
    dla praktycznych korzyści>>

    Pytanie tylko, czy jak ty otwierałeś tę definicję, to w tej definicji
    było napisane, że kompromis to takie porozumienie, które nie jest
    sprawiedliwe, czy po prostu nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

    > To prawda. Dlatego właśnie zakładają bloga i tam publikują swoje
    > przemyślenia wyłączając system komentarzy. Monolog taki.

    Może i powinieneś tak zrobić - zapewniam, że jak zrobisz wpis o tym, że
    podatki są niesprawiedliwe, to na pewno nie wejdę i nie przeczytam.