  • Data: 2011-07-19 12:30:57
    Temat: Re: Software warranties
    Od: " " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"
    > ować
    >
    > Naprawdę, na siłe usiłujesz chyba nie zrozumieć. Od początku piszę co
    > rozumiem pod pojęciem kopiowania, a ty swoje.
    > Nie chce mi się. Po prostu dłużej mi się już nie chce. Jeśli nie widzisz
    > różnicy pomiędzy czystą informacją, a fizycznym obiektem, to naprawdę
    > nie mamy o czym rozmawiać.

    Czy dobrze rozumiem, że stoisz na stanowisku że jak ktoś wypuści na rynek taką
    samą książkę jak jakaś inna (nie płacąc przy tym jej autorowi) to nie
    skopiował jej tylko wyprodukował nową?

    Mam też kilka pytań które (być może) pozwolą na lepsze zrozumienie się was na
    wzajem.

    Czy, hipotetycznie rzecz biorąc, jeżeli wydasz jakąś książkę a ja wypuszczę
    identyczne egzemplarze na rynek to będzie znaczyło, że ją skopiowałem czy
    tylko wyprodukowałem nowe egzemplarze, a jeżeli jej nie skopiowałem to czy
    naruszyłem prawo autorskie czy nie?

    Czy jeśli tę samą książkę zeskanuję i wpuszczę do internetu jako pdf to
    dokonałem kopii czy ją wyprodukowałem i czy naruszam prawo autorskie czy nie?

    Czy jeżeli zgram sobie 1000 płytek z Windows 7 i będę je sprzedawał po
    złotówce to oznacza, że wyprodukowałem Windows 7 (w końcu istnieje fizycznie)
    czy go jednak skopiowałem i jak to ma się do prawa autorskiego?

    Pozdrawiam.