  • Data: 2011-07-17 18:04:23
    Temat: Re: Software warranties
    Od: gregorius <grzegorz.gruza@spamerom_nie.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-17 18:14, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
    > On 2011-07-17, Sebastian Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    Wyciąłem wcześniejszą dyskusję, bo chciałem się odnieść do występujących
    w niej ogólników, a nie do konkretnych zdań.

    Ja (na dziś :-)) widzę sprawę tak: bez wnikania, czy bardziej
    skomplikowany jest soft, czy pralka (samochód czy przedmioty z innych
    dziedzin, w których gwarancje sprawnie funkcjonują) wiem, że środowisko
    działania pralki jest bardziej ustandaryzowane, tzn. pralka jest
    zasilana z sieci energetycznej o ustalonych z określoną tolerancją
    parametrach, ma podłączoną wodę z sieci o określonym ciśnieniu,
    twardości i inne. Tego nie ma dla softu. Ogólnie mówi się, że soft
    działa na komputerze z systemem operacyjnym Windows, wyposażonym w 512MB
    itd. Ale to opisuje tylko drobny fragment rzeczywistości - dlatego dobry
    soft może nie działać na konkretnym sprzęcie. Stąd uważam, że producent
    może dać gwarancję działania w konkretnym środowisku, ale nie wszędzie.
    Więc po wprowadzeniu obowiązkowych gwarancji producenci zaczną dążyć do
    tego, aby opisać środowisko, na które dają gwarancję co chyba za bardzo
    nie jest potrzebne dla zwykłego użytkownika, bo on i tak nie będzie
    instalował programu na "czystym XP".
    Z drugiej strony przyczyniam się do poglądu, że użytkownika nie powinno
    interesować, czy nie działa mu gra którą kupił, czy środowisko, w którym
    zainstalował.

    Zatem może warto lobbować w innym kierunku - np. żeby użytkownik miał
    możliwość zwrotu zakupionego programu w ciągu 10 dni (bo nie zadziałał
    mu na kompie w domu) bez podania przyczyny?

    gregorius