  • Data: 2011-07-17 13:18:17
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16/07/2011 19:46, Kviat wrote:

    > Sam się prosisz wchodząc na tereny zarezerwowane dla filozofii.
    > "Sprawiedliwe i moralnie uzasadnione" to bardzo subiektywne odczucie.

    Well, duh. Więc w moim subiektywnym odczuciu niektóre podatki są
    sprawiedliwe i moralnie uzasadnione, i subiektywnie się cieszę, jeśli
    moi przedstawiciele właśnie takie podatki stanowią. A twoje subiektywne
    zdanie na ten temat mnie - jak wspomniałem - nie obchodzi.

    > Sprawiasz wrażenie człowieka inteligentnego, a tą wypowiedź sprowadziłeś
    > do poziomu "moja racja jest mojsza niż twoja", albo "sąd sądem, ale
    > sprawiedliwość musi być po mojej stronie".

    No ale jeśli sam twierdzisz, że sprawiedliwość jest subiektywna, to
    czemu cię to oburza?

    > Więc przyjmij łaskawie do wiadomości, że nie ma podatków sprawiedliwych,
    > a tym bardziej moralnie uzasadnionych.

    Bo ty tak mówisz?

    > To są tylko kompromisy zawierane
    > pomiędzy przedstawicielami reprezentującymi _różne_ (szeroko rozumiane)
    > interesy.

    I w czym to jest sprzeczne z tym, że taki kompromis może być sprawiedliwy?

    > Nie wspominając o systemach totalitarnych, gdzie swoją
    > "sprawiedliwość" i "moralność" narzucają siłą innym ludziom właściciele
    > monopolu na prawdy objawione, których nie obchodzi zdanie innych ludzi
    > na ten temat.

    Nawet w najbardziej demokratycznym ustroju są tacy, którch zdanie nikogo
    nie interesuje.