    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Thu, 14 Jul 2011 20:53:31 +0000 (UTC)
    <ivef8p$1rn$1@news.onet.pl> <iveg55$ar3$1@solani.org>
    <ivend0$2qd$1@news.onet.pl> <iveopc$ar3$4@solani.org>
    <iveran$jvn$1@news.onet.pl> <ivesh5$akp$1@speranza.aioe.org>
    <ivi7u8$c7n$1@news.onet.pl>
    <2...@g...googlegroups.com>
    <ivico7$vmc$1@news.onet.pl> <s...@e...rdc.pl>
    <ivkg8d$h2u$1@news.onet.pl>
    <e...@a...googlegroups.com>
    <ivkmoa$bvt$1@news.onet.pl> <ivl9pc$l69$1@inews.gazeta.pl>
    <ivm786$ius$3@solani.org> <ivnhm8$93k$1@inews.gazeta.pl>

    On 2011-07-14, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    > Przepraszam, ale nie będę teraz wyszukiwał informacji na temat prawa
    > patentowego w Australii, żeby wykazać, że to jest bzdura, skoro tobie
    > nawet się nie chce sprawdzić, czy to faktycznie było w Australii.

    Chciało mi się sprawdzić. To było w Australii.
    http://www.wprost.pl/ar/15998/Patent-na-kolo/

    > Ale załóżmy nawet, że tak było. Czy to, że sąd w Korei Północnej skazał
    > kogoś na śmierć na zbyt mało entuzjastyczne klaskanie Kimowi świadczy,
    > że sądy i karanie przestępców to zły pomysł?

    Nie. Ale pozwól że przypomnę cytat:
    #v+
    > Żeby mieć patent, ktoś musi wynaleźć
    > patentowalny wynalazek. To wynajdowanie to właśnie rozwój.

    Ktoś bodajże w Australii opatentował koło. Tak, ten patent służy
    rozwojowi, bo gościu wynalazł przedmiot patentu.
    #v-

    Otóż bzdurą jest, że gościu (John Keogh, to be specific) wynalazł
    przedmiot patentu. Udało mu się opatentować coś, co jest znane od bardzo
    dawna.

    > Masz jakąś tezę, bo nie chce mi się czytać całości tych wniosków? Jak
    > dla mnie wyglądają na jakieśtam rzeczywiście innowacyjne i że wymyślanie
    > tych rzeczy było faktycznie rozwojem oprogramowania, chociaż oczywiście
    > nie jestem w stanie ocenić, czy patenty są ważne.

    Nie to jest istotne czy są ważne, tylko to, w jaki sposób zabronienie
    wszystkim innym producentom na rynku używania nazw dla zbiorów danych
    miałoby pomagać rozwojowi oprogramowania? Bo ja tego nie widzę.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot