eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSoftware warrantiesRe: Software warranties
  • Data: 2011-07-13 22:12:53
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-07-13 00:00, Bronek Kozicki pisze:
    > On 12/07/2011 21:38, Maciej Sobczak wrote:
    >> On Jul 12, 9:39 pm, Sebastian Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    >>
    >>> Sa takie dziedziny informatyki gdzie oprogramowanie bezbłędne *nie*
    >>> istnieje. I nie będzie istnieć ze względu na ogrom kompilacji i eniony
    >>> lat pracy testerów aby wylapać wszelkie błedy. Tam działa rynek - kupuje
    >>> się produkt dzialający lepiej. Ale nie ma działajacych doskonale i każdy
    >>> doskonale sobie z tego zdaje sprawę.
    >>
    >> Ale tu nie chodzi o to, żeby coś nagle od jutra na pewno działało,
    >> tylko o to, żeby producent był odpowiedzialny wtedy, gdy coś nie
    >> działa. Bo dzisiaj jest tak, że producenci piszą w licencjach, że
    >> program kompletnie się do niczego nie nadaje i jest im z tym dobrze.
    >> Ba, kiedyś kupiłem urządzenie, któro w papierach miało napisane nie
    >> tylko to, że software się do niczego nie nadaje i ma prawo nie
    >> działać, ale też że nawet jeśli użytkownik zauważy, że nie działa, to
    >> producent i tak nie zobowiązuje się do jego poprawy. Chyba zgodzisz
    >> się, że nawet biorąc pod uwagę stopień komplikacji jakiegoś softu i
    >> realną nieuchronność błędów, takie postawienie sprawy to robienie
    >> sobie jaj z klienta.
    >>
    >> Ja nie oczekuję od konsumenckiego softu, żeby działał na 100%.
    >> Oczekuję natomiast, że producent ruszy dupę, jeśli trafię na błąd.
    >
    > i ja się z Tobą zgadzam, tylko dlaczego norma jest inna?

    Nie do końca jest tak źle. Pewne formy gwarancji jednak wyewoluowały
    nawet na rynku softu "desktopowego", zwłaszcza po stronie
    deweloperskiej. Często narzędzia firm trzecich, których używamy w pracy,
    posiadają oficjalny support - nierzadko z 24h "response time".

    Co więcej, za dodatkową opłatą można ten support z roku na rok przedłużać.

    Ponadto, kwestia wsparcia producenta jest kluczowa przy podejmowaniu
    decyzji o zakupie danego narzędzia, technologii, biblioteki, etc.

    Tak więc nie zawsze jesteśmy zdani na "as is" ...i zgaduje, że będziemy
    co raz rzadziej.

    --
    Pozdrawiam
    Marcin Kral

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: