  • Data: 2011-07-13 23:12:36
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/07/2011 21:50, Tomek Kańka wrote:
    > Andrzej Jarzabek<a...@g...com> napisał(a)
    >
    > IMHO liczba mnoga "pojedynczych egzemplarzy" jest tu znacząca. Mżesz
    > zrobić 5 sztuk, ale nie możesz zrobić 500.

    A IMHO liczba mnoga "pojedynczych egzemplarzy" wynika z uzgodnienia z
    liczbą mnogą "utworów". Można korzystać z egzemplarzy wielu utworów, ale
    dla każdego utworu można korzystać z pojedynczego egzemplarza, co IMHO
    oznacza, że własny użytek osobisty nie obejmuje zwielokratniania
    utworów, z wyjątkiem szczególnych przepisów, które na to zezwalają. Ale
    to tylko takie IMHO, niewiele, przyznam, warte, bo nie jestem
    prawnikiem. Z mojej osobistej wiedzy (w sensie że rozmawiałem prywatnie
    z ludźmi, którzy w tych sprawach konsultują się z prawnikami) wynika, że
    własny użytek osobisty nie obejmuje kopiowania dla kolegów, ale jeśli
    ktoś wyciągnie prawnika, który mówi inaczej (lub przepis lub
    orzecznictwo, które explicite mówi inaczej) to nie będę się kłócił.