  • Data: 2011-07-13 23:29:46
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/07/2011 19:04, Sebastian Biały wrote:

    > Pewnego przyszłego dnia w UE:
    >
    > - Dzień dobry, chciałbym produkować takie lampki nocne z żaróweczką ...

    A, tak to ja też potrafię.
    Pewnego przyszłego dnia w Zjednoczonych Emiratach Arabskich:
    - Dzień dory, chciałbym produkować oprogramowanie, które wyświetla napis
    "Hello World".
    - Wyprowadzić i rozstrzelać.

    > A w informatyce jest tak:
    >
    > - Dzień dobry, chciałbym napisać taki programik co godzinę pokazuje
    >
    > - To pisz Pan.

    No ale przecież nikt nie sugeruje, że powinno być inaczej.
    To jest raczej:
    - Chciałbym napisać program, który wyświetla niebieski ekran.
    - To pisz pan.
    - Ale chciałbym go też sprzedawać za 50 tys. dolarów jako program
    wyliczający wartość koszyków instrumentów finansowych 24 godziny na dobę...

    > Która blondynka z nk.pl ma świadomość SQ Injection i z tego powodu
    > przestała go używać?

    A która blondynka zapłaci choćby 100PLN żeby móc używać nk.pl?

    > Co to w ogóle kogo interesuje jaka jest jakość
    > oprogramowania w świecie iRzeczy? Ma być kolorowe. I jest. Większośc

    W świecie iRzeczy nabywców iRzeczy interesuje jakość iRrzeczy i to, że
    jak iRzeczy przestaną chodzić, to będzie je można zwrócić do punktu
    sprzedaży i tam je naprawią albo wymienią. To, czy powodem niedziałania
    jest oprogramowanie czy co innego, to oczywiście nabywców iRezczy nie
    obchodzi, bo czemu niby by miało. Jak mi się telewizor zepsuje, to też
    mam się interesować, czy to wina kondensatora, opornika czy EPROMu?

    > produktów na rynku przeznaczonym dla Kowalskich nie działa, źle działa,
    > ma bugi. I *nikt* nie widzi problemu.

    Nieprawda. Ja otóż miewam często do czynienia z różnymi Kowalskimi,
    którym jak najbardziej przeszkadza, jak coś nie działa albo źle działa.
    _Zwłaszcza_ jeśli za to coś zapłacili pieniądze.

    > Jest kolorowe, piska jak się
    > kliknie, można poszpanowac przed znajomymi. Po h... tam jakieś
    > gwarancje. Oprogramowanie ma dokładnie taką jakość jak wymagają jej
    > klienci.

    Na pewno nie dotyczy to całości oprogramowania. Na pewno nie jest tak,
    że nie dotyczy to jedynie nieistotnej jego części.

    > OOOczywiście. Absolutnie natomiast nie służy nękaniu konkurencji z byle
    > powodu. Szczególnie na pewno nie przez duże korporacjie i troli.

    Żeby nękać, trzeba mieć patent. Żeby mieć patent, ktoś musi wynaleźć
    patentowalny wynalazek. To wynajdowanie to właśnie rozwój.