eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSoftware warranties › Re: Software warranties
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Tue, 12 Jul 2011 14:22:21 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 48
    Message-ID: <ivheam$rt$1@news.onet.pl>
    References: <5...@u...googlegroups.com>
    <ivef8p$1rn$1@news.onet.pl> <iveg55$ar3$1@solani.org>
    <ivend0$2qd$1@news.onet.pl> <iveopc$ar3$4@solani.org>
    <iveran$jvn$1@news.onet.pl> <ivesh5$akp$1@speranza.aioe.org>
    <ivf745$6vc$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: public-gprs164381.centertel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1310473368 893 178.56.109.94 (12 Jul 2011 12:22:48 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Jul 2011 12:22:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <ivf745$6vc$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:191391
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-07-11 18:07, Przemek O. pisze:
    [...]
    >> Right. Ale inne gałęzie gospodarki nie mają z tym problemu. To po prostu
    >> jest wliczone w koszt pracy przedsiębiorstwa.
    >
    > Zauważ że inny jest koszt rozpoznania usterki w przypadku butów (bo ktoś
    > sobie na to patrzy, ewentualnie robi jakiś test czy coś), a inny dla
    > znalezienia błędu którego opis przesłał klient. Czas na zestawienie
    > podobnej konfiguracji oprogramowania, próbę odtworzenia błędu itd itp
    > jest delikatnie mówiąc większy.

    I wszystko jest fajnie, gdy taka gwarancja jest wynegocjowana, a nie
    przymusowa. Cena wtedy też jest wynegocjowana na odpowiednio wyższym
    poziomie.

    >> Sorry, Winetou, ale jakość kosztuje. Aktualnie większość softu jest
    >> dostarczana bez jakości, w odróżnieniu od produktów fizycznych czy
    >> usług na tych produktach fizycznych wykonywanych.
    >
    > To inna bajka. Tylko jeśli kosztuje, to wzorem towarów fizycznych,
    > skończy się era darmowego lub/i taniego oprogramowania. Zostaną molochy
    > z grubą kasą na produkcje i utrzymanie "jakości" kosząc przy tym
    > użytkowników na cenach aplikacji.

    Co pięknie pokazuje, że przymus w ramach zawierania umów prowadzi do
    zniekształcenia cen, generuje bariery wejścia na rynek i zmniejsza
    konkurencję. Czy konsumenci naprawdę tego chcą? Czy może godzą się na
    obecny brak gwarancji za obecną cenę?

    Inaczej - gdyby gwarancja powodowała wzrost wartości oprogramowania
    w oczach klientów, i wzrost ten byłby wystarczający dla producentów,
    żeby pokryć koszty, to gwarancje same by się pojawiły. Co widać
    w wypowiedziach w tym wątku - "my dajemy gwarancję".

    [...]
    > Wyobraź sobie teraz małą firmę piszącą oprogramowania i kilku takich
    > upierdliwców z zasyfionym systemem i ich roszczeniami typu "bo program
    > nie działa a ma gwarancję". Oczywiście takie reklamacje będą odrzucane,
    > ale koszty obsługi będą wysokie. Niektóre firmy podniosą ceny, a inne
    > znikną z rynku.
    > Taki będzie efekt "gwarancji".

    ... co przeczytałem po napisaniu odpowiedzi do poprzednich akapitów.
    Wnioski zbieżne 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: