eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSoftware warranties › Re: Software warranties
  • Data: 2011-07-13 12:38:56
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Jul 12, 9:38 pm, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:
    > On Jul 12, 9:39 pm, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > Ale tu nie chodzi o to, żeby coś nagle od jutra na pewno działało,
    > tylko o to, żeby producent był odpowiedzialny wtedy, gdy coś nie
    > działa. Bo dzisiaj jest tak, że producenci piszą w licencjach, że
    > program kompletnie się do niczego nie nadaje i jest im z tym dobrze.

    Są tutaj dwie sprawy: jeśli producent pisze w licencji, że program się
    do niczego nie nadaje i chce na tej podstawie oddalić roszczenie
    klienta, to nadal on lub sprzedawca podlega przepisom o wprowadzenie
    klienta w błąd i wyłudzenie, bo w ofercie program raczej przedstawiony
    jest jako nadający się do określonego celu (chyba że faktycznie
    kupujesz program, który jest wprowst i widocznie opisane jako nie
    nadający się do niczego.

    Druga sprawa jest taka, że licencja jest umową, w którą wchodzisz
    klikając "I agree" i pytanie co się dzieje, jeśli w warunkach umowy
    zapisane jest, że zrzekasz się wszelkich roszczeń wynikających z
    niedziałania produktu. I tu jak najbardziej jest miejsce na przepisy
    prawne: prawo może stanowić, że takie postanowienia licencji są
    nielegalne i jeśli program nie działa, to masz prawo do reklamacji,
    nawet jeśli przystałeś na licencję, w której się takiego prawa
    zrzekasz.

    > Przecież jeśli kupuję telewizor czy pralkę, to nikt nie będzie
    > twierdził, że urządzenie wyjęte z pudełka na 100% będzie działać
    > poprawnie. Natomiast istnieje mechanizm ochrony konsumenta w postaci
    > gwarancji, dzięki któremu jeśli coś nie działa, to można liczyć na
    > jakiś ciąg dalszy. Np. na naprawę lub wymianę.
    > W przypadku softu takich mechanizmów nie ma, chyba że jakaś firma sama
    > chce podnieść profil swojego produktu przez zaoferowanie klientowi
    > takiej ochrony, ale to jest dobrowolne a nie obowiązkowe i chyba o to
    > tutaj chodzi.

    W przypadku pralki czy telewizora gwarancja też jest dobrowolna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: