  • Data: 2011-07-12 19:39:52
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-07-11 15:06, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > Sorry, Winetou, ale jakość kosztuje. Aktualnie większość softu jest
    > dostarczana bez jakości, w odróżnieniu od produktów fizycznych czy
    > usług na tych produktach fizycznych wykonywanych.

    I wzorem jedynie słusznych ustrojów ktoś chce koniecznie naprawić
    odpowiednim zarzadzeniem ten fatalny rynek samych bubli? I od jutra w
    Windowsie nie będzie mi znikało otoczenie sieciowe po hibernecji?

    > Testy nie dadzą ci gwarancji.

    Nic nie daje gwarancji. Liczba stopni swobody przy byle małym programie
    jest ogromna.

    > to producenta będzie można pociągnąć do
    > odpowiedzialności (np. ścigać o naprawę błędów).

    Pociąganie do odpowiedzielności to się samo robi poprze nie kupowanie
    produktów firmy której produkty się psują. Bardzo skuteczne o ile nie
    pojawią się jakieś próby regulacji na rynku (np. certyfikaty czy
    pozwolenia).

    Sa takie dziedziny informatyki gdzie oprogramowanie bezbłędne *nie*
    istnieje. I nie będzie istnieć ze względu na ogrom kompilacji i eniony
    lat pracy testerów aby wylapać wszelkie błedy. Tam działa rynek - kupuje
    się produkt dzialający lepiej. Ale nie ma działajacych doskonale i każdy
    doskonale sobie z tego zdaje sprawę.