eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSoftware warranties › Re: Software warranties
  • Data: 2011-07-13 12:27:45
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Jul 11, 5:07 pm, "Przemek O." <p...@o...eu> wrote:
    > W dniu 2011-07-11 15:06, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
    >
    > > Sorry, Winetou, ale jakość kosztuje. Aktualnie większość softu jest
    > > dostarczana bez jakości, w odróżnieniu od produktów fizycznych czy
    > > usług na tych produktach fizycznych wykonywanych.
    >
    > To inna bajka. Tylko jeśli kosztuje, to wzorem towarów fizycznych,
    > skończy się era darmowego lub/i taniego oprogramowania. Zostaną molochy
    > z grubą kasą na produkcje i utrzymanie "jakości" kosząc przy tym
    > użytkowników na cenach aplikacji.

    E tam. Przecież rozdaje się różne rzeczy za darmo, np. jakieś
    reklamowe bibeloty typu długopisy, i one przecież nie mają gwarancji
    jakości. Nie ma też raczej żadnej możliwości dochodzenia roszczeń, że
    np. otrzymany za darmo reklamowy długopis wypisał się po trzech
    dniach.

    Podobnie z tanimi produktami: jeśli kupisz klapki za 4PLN, to nie
    dostajesz gwarancji producenta, a trwałości i jakości po nich możesz
    oczekiwać tylko takiej, jakiej można oczekiwać po klapkach za 5PLN -
    jak się rozlecą zanim odejdziesz od stoiska na 50 metrów, to może ci
    producent uzna reklamację.

    > Wyobraź sobie teraz małą firmę piszącą oprogramowania i kilku takich
    > upierdliwców z zasyfionym systemem i ich roszczeniami typu "bo program
    > nie działa a ma gwarancję". Oczywiście takie reklamacje będą odrzucane,
    > ale koszty obsługi będą wysokie. Niektóre firmy podniosą ceny, a inne
    > znikną z rynku.
    > Taki będzie efekt "gwarancji".

    W ogóle w całej dyskusji jest pomieszanie pewnych pojęć: gwarancja to
    coś, co jest dobrowolnie udzielane przez producenta, na takich
    warunkach, jak sobie zapisze na umowie gwarancyjnej, która w
    szczególności może regulować jak i przez kogo ponoszone są koszta
    obsługi zgłoszeń gwarancyjnych.

    To, co prawnie jest narzucone producentowi, to rękojmia. Tylko że w
    przypadku rękojmi to klient musi wykazać, że produkt ma usterkę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: