  • 31. Data: 2011-07-07 11:44:48
    Temat: Re: Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-07-2011 11:38, Michał Gut pisze:

    > a ze ryzykuje? no coz... kto nic nie ryzykuje ten nic nie ma.
    > kazdy chce zarobic i utryzmac rodzine. przyklad mikroprzedsiebiorcy
    > dalem nie bez powodu. Wszyscy ktorych znam maja wieksze lub mniejsze
    > problemy z prowadzeniem firmy(kasa). kazdy dazy do jak najwiekszego
    > przerobu zeby jak najwiecej zarobic. Ta godzina to moze byc zarobek
    > ktory pozwolic przekroczyc prog kosztow stalych a jej brak moze byc
    > kolejnym malym gwozdkiem do trumny.

    [ciach]
    > wiec nie pitol ze wychodzi to tylko i wylacznie z checi szpanowania i
    > rywalizacji.
    > niektorzy z pewnoscia - ale to mniejszosc. wiekszosc wynika niestety w
    > prostej linii z ekonomii.

    To logiczne i zrozumiałe. Jak kogoś rozwalisz to wytłumaczysz rodzinie,
    że za chlebem cisnąłeś bo na plazmę zmierasz. Na pewno to zrozumieją i
    jeszcze ci dorzucą pare groszy.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 32. Data: 2011-07-07 11:51:21
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A nawet jeśli nie byli jako państwo, to większość narodu
    > była... chłopami
    > pańszczyźnianymi,

    Dokładnie. I taką mentalność ma duża część narodu niestety.
    Nawet nie trzeba być kierowcą, wystarczy wyjść do dowolnego
    lasu... Taki chłopek roztropek rozróżnia tylko moje-niemoje,
    i wyp...la śmieci do lasu, nawet 10 metrów od swojego
    płotu...

    > a w najlepszym razie zaściankowymi szlachetkami -
    > gołodupcami

    Ale za to z tzw. "honorem" ;-)). Oczywiście pojmowanym na
    swój specyficzny sposób ;-))

  • 33. Data: 2011-07-07 11:54:33
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-07, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > [ciach]
    >
    > To logiczne i zrozumiałe. Jak kogoś rozwalisz to wytłumaczysz rodzinie,
    > że za chlebem cisnąłeś bo na plazmę zmierasz. Na pewno to zrozumieją i
    > jeszcze ci dorzucą pare groszy.

    Nie potrzebnie ironizujesz, Michał dobrze wyjaśnił zjawisko. Kluczowe:
    wyjaśnił, a nie usprawiedliwił.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 34. Data: 2011-07-07 11:54:34
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > rzeczywiście, historia Polski nie jest Twoją mocną stroną.
    > Mam tylko
    > nadzieję, że edukacja Twoja nie zakończyła się na
    > podręcznikach rodem z
    > PRL-u.

    Pytanie czy Twoja edukacja nie opiera się li tylko na
    podręcznikach napisanych po PRL-u ;-).

  • 35. Data: 2011-07-07 12:11:16
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w wiadomości

    > A ja pamiętam nie tak dawno, jak trąbili że ponad 6 tys...
    > Statystyka wciąż kiepska ale trend dobry.
    Natomiast portal http://www.policja.pl/portal/pol/8/160/Wypadki_drogo
    we_w_latach_1985__2008.html podaje za rok 2008 zginelo 5.437 , to naprawdę sporo

  • 36. Data: 2011-07-07 12:24:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-07 11:43, Myjk pisze:
    (...)
    > Chamstwo i egoizm, który natężniał właśnie w czasie "zamordyzmu
    > sowieckiego". Można oczywiście z tym dyskutować,
    (...)

    Nie warto, ponieważ to nieprawda. "Natężniał" jak to określiłeś
    w czasach, kiedy "ten zamordyzm sowiecki" odchodził w przeszłość.
    Zresztą Twoja wizja "tamtych czasów" jest bardzo płytka oraz
    fałszywa.

  • 37. Data: 2011-07-07 12:26:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 07 Jul 2011 11:54:33 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Nie potrzebnie ironizujesz, Michał dobrze wyjaśnił zjawisko. Kluczowe:
    > wyjaśnił, a nie usprawiedliwił.

    Wyjasnil i opisal cos, co jest powszechne. Stad blisko do wniosku, ze te
    tlumy pedzacych na zlamanie karku uwazaja, ze presja ekonomiczna stanowi
    usprawiedliwienie dla ryzykowania CUDZYM zyciem, zdrowiem i mieniem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 38. Data: 2011-07-07 12:27:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Nie potrzebnie ironizujesz, Michał dobrze wyjaśnił zjawisko. Kluczowe:
    > wyjaśnił, a nie usprawiedliwił.

    Wyjaśnienie typu ryzykowanie życia (szczególnie cudzego) dla pieniędzy
    jakoś do mnie nie przemawia. Duża część poważnych wypadków i
    śmiertelnych potrąceń zdarza się właśnie w obrębie miast i aglomeracji
    miejskich - właśnie tam gdzie jeździ się do klientów. Dużo samochodów
    firmowych nawet nie wyjeżdża poza ten obręb. W takich przypadkach
    autosrada na nic się nie zda.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 39. Data: 2011-07-07 12:37:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello topek,

    Thursday, July 7, 2011, 10:22:02 AM, you wrote:

    [...]

    > Chamem na drodze nie trzeba byc.
    > Nowe lepsze drogi nie sa lekiem na cale zlo.
    > Mam w rodzinie czlowieka ktory zarabia z 50k miesiecznie a mimo to
    > kradnie mydlo z hoteli.

    Nie dość, że nie ma to nic do rzeczy, to jeszcze argument wyjątkowo
    nietrafony - nie da się ukraść mydła w hotelu. Mydło należy do
    klienta.

    > Mentalnosci tak szybko nie zmienisz jak jakosci drog.

    Ale której mentalności? Tej, która widzi naganne zachowanie tam, gdzie
    go nie ma?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2011-07-07 12:44:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-07 12:27, DoQ pisze:

> [...]
    > miejskich - właśnie tam gdzie jeździ się do klientów. Dużo samochodów
    > firmowych nawet nie wyjeżdża poza ten obręb. W takich przypadkach

    Trafne spostrzeżenie. ~70% wypadków to teren zabudowany (w granicach
    50% ofiar śmiertelnych oraz 70% rannych). Oczywiście, zaraz podniosą
    się głosy, że jakby było więcej autostrad itd. to by ludzie jeździli
    grzeczniej i spokojniej - pewnie, szczególni ci dzidujący w większości
    po zabudowanych. Zobaczymy jak będą wyglądały statystyki po oddaniu
    do użytku nowych dróg + obwodnic miejskich (np. w DC). Sytuacja się
    niedługo poprawi, jak w końcu uruchomią ten automatyczny system
    pomiaru prędkości, wjeżdżania na czerwonym itd. Nawet bez obwodnic ;)