eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŚledzenie samochodu bez GSM i GPSRe: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder1.xlned.com!news2.euro.net!
    209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neo
    strada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 16 May 2013 22:46:34 +0200
    From: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
    References: <5192b366$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmv8mr$dgp$1@node1.news.atman.pl> <kmvco9$4u3$1@node2.news.atman.pl>
    <5193b51d$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5193b51d$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <519545a6$0$1270$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-67-77-175.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1368737190 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1270 89.67.77.175:52500
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:647252
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-05-15 18:17 Tomek napisał(a):

    >> Trzymająć się zagadnień krótkofalarskich, to istnieje w Polsce (i nie
    >> tylko) sieć przemienników na częstotliwościach
    >> 144 i 430MHz, więc może coś tą drogą? Przemiennik odpowiada na
    >> zawołanie więc jest możliwość sprawdzenia
    >> czy jest się w zasięgu.
    >
    > Ale to tylko w zasięgu znanych przemienników. Teraz przemienniki FMowe w
    > znacznej części poblokowane są CTCSSem, więc tak łatwo nie odpowie,
    > trzeba wiedzieć jak go otworzyć. Do tego w dużej części w lokalizacjach
    > przemiennikowych są digipitery APRS na 144MHz - więc infrastruktura
    > jest, nie ma potrzeby wynajdywać koła na nowo.

    A no właśnie - idealne rozwiązanie narzucające się jako pierwsze to APRS
    na 144,8 MHz. Gdyby producenci wreszcie się przebudzili i zaczęli robić
    moduły możliwe do użycia od ręki (coś a'la moduł/terminal GSM),
    wystarczyłoby tylko podczepić małego AVRka i APRS zrobiony. Po co komuś
    utrudniać życie licencjami czy zezwoleniami? Mogłaby bez licencji być
    ograniczona np. dozwolona moc nadawania i każdy byłby zadowolony.

    Natomiast co do blokowania działania samochodu bez zasięgu GSM - to nie
    zapaliłby nawet u mnie w garażu. Odpada.

    Poza tym do kradzieży zapalanie samochodu nie jest potrzebne, wystarczy
    wciągnąć na lawetę i już można się oddalić w nikomu nieznanym kierunku.
    Podobnie gdy w samochodzie jest mechaniczna blokada skrzyni biegów
    (teoretycznie skuteczne rozwiązanie) - wystarczy nacisnąć sprzęgło,
    zerwać blokadę ruchu kierownicy i już można go odholować, nawet starym
    polonezem.

    Oczywiście nie zakładajcie, że rozwiązanie zrobione w 1 egzemplarzu
    będzie mieć sens ekonomiczny. Chociaż same elementy nie powinny
    kosztować więcej niż założenie LoJack'a.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

    Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: