  • Data: 2013-05-16 22:46:34
    Temat: Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-15 18:17 Tomek napisał(a):

    > Ale to tylko w zasięgu znanych przemienników. Teraz przemienniki FMowe w
    > znacznej części poblokowane są CTCSSem, więc tak łatwo nie odpowie,
    > trzeba wiedzieć jak go otworzyć. Do tego w dużej części w lokalizacjach
    > przemiennikowych są digipitery APRS na 144MHz - więc infrastruktura
    > jest, nie ma potrzeby wynajdywać koła na nowo.

    A no właśnie - idealne rozwiązanie narzucające się jako pierwsze to APRS
    na 144,8 MHz. Gdyby producenci wreszcie się przebudzili i zaczęli robić
    moduły możliwe do użycia od ręki (coś a'la moduł/terminal GSM),
    wystarczyłoby tylko podczepić małego AVRka i APRS zrobiony. Po co komuś
    utrudniać życie licencjami czy zezwoleniami? Mogłaby bez licencji być
    ograniczona np. dozwolona moc nadawania i każdy byłby zadowolony.

    Natomiast co do blokowania działania samochodu bez zasięgu GSM - to nie
    zapaliłby nawet u mnie w garażu. Odpada.

    Poza tym do kradzieży zapalanie samochodu nie jest potrzebne, wystarczy
    wciągnąć na lawetę i już można się oddalić w nikomu nieznanym kierunku.
    Podobnie gdy w samochodzie jest mechaniczna blokada skrzyni biegów
    (teoretycznie skuteczne rozwiązanie) - wystarczy nacisnąć sprzęgło,
    zerwać blokadę ruchu kierownicy i już można go odholować, nawet starym
    polonezem.

    Oczywiście nie zakładajcie, że rozwiązanie zrobione w 1 egzemplarzu
    będzie mieć sens ekonomiczny. Chociaż same elementy nie powinny
    kosztować więcej niż założenie LoJack'a.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/