  • Data: 2013-05-20 08:31:23
    Temat: Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.05.2013 23:58, Adam Dybkowski pisze:
    > Czytałem conieco o APRS ale wychodzą duże utrudnienia (np. potrzebna
    > licencja krótkofalarska). Czy da się to samo zrobić w paśmie CB (duża
    > moc bez zezwolenia, duży zasięg) no ale jak moje dane trafią do netu?
    > Wystarczy mi objęcie zasięgiem działania samej Polski.
    >
    > A wracając do samego toru radiowego - w jakim paśmie można bez
    > dodatkowych zezwoleń przesłać skutecznie mały pakiet (kilkadziesiąt
    > bajtów) co minutę na odległość 700km? Wtedy nie byłoby wymaganych wiele
    > stacji odbiorczych, tylko jedna na całą Polskę.

    Gdyby działała jeszcze RASZ, to można by o niej pomyśleć. Niestety
    wyłączona w 2003 r.

    RASZ to była kolejowa ogólnopolska sieć radiowa mająca pewne cechy
    analogowej telefonii komórkowej.
    Faktem jest, że można było przekazać przez nią głos do wybranej stacji
    radiowej i sieci telefonicznej kolejowej.
    Pracowała na VHF.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał