  • Data: 2013-05-18 23:43:56
    Temat: Re: Śledzenie samochodu bez GSM i GPS
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:kn8n0v$urb$1@node1.news.atman.pl...
    > Ale autor wątku chciał mić zasięg 700km. To tylko na niskich
    > częstotliwościach więc nieosiągalne w samochodzie z powodu wymiarów anteny

    Dochodzi do tego moc. Choć krókofalowcy cudują (nierzadko z powodzeniem) :)
    aby małą mocą przy możliwie prostej antenie dolecieć jak najdalej, ale,
    czynników warunkujących, jak wspominałem, jest tyle, że to jest toto-lotek.
    Polujący na DX-y wiedzą, o co mi chodzi, od czego zależy powodzenie.

    > nadawczej. Na 2m/70 cm są przemienniki więc można coś główkować. Na CB czy

    Pod warunkiem wpięcia w sieć. Ale i tak pojemność takiego systemu do dużych
    należeć nie będzie, chyba, że się mocno zainwestuje. Niby można pokombinować
    z działaniem w komórkach, ale to już nie takie hop-siup.

    > PMR najprościej ale zasięg już nie ten.

    Na CB silna zależność od pory dnia, bardzo niski zasięg przyziemny, jak
    zwykle na KF strefa martwa, wieczorem mało realne polecieć gdzieś dalej. PMR
    niby pojemniejsze i można by pomyśleć o jakiejś sieci wspartej internetem, a
    od strony radiowej jakimś protokołem typu AX-25, lub jakimś encapem. Może
    jakaś emisja typu PSK, czy któraś z księżycówek... ale tu znów wychodzi
    kompromis między przepływnością, a odpornością na zniekształcenia, korekta
    błędów, w jednym lepiej, w jednym gorzej... Prędzej bym na PMR wpięte w sieć
    internetową widział, z ewentualnym wsparciem przemienników typu "papuga".
    Dedykować jeden-dwa kanał(y) do tego celu (jeden np. mógłby być ze
    wspierającą "papugą", a drugi bez niej), a resztę da radę już dostępnymi
    środkami...
    Nadużycia, piractwo - cóż, trzeba by to mądrze dopieścić, docyzelować...