-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
Date: Tue, 5 Apr 2011 23:32:54 +0200
Organization: MAD
Lines: 115
Sender: Myjk <>
Message-ID: <zimq2b2y3rq5$.dlg@myjk.org>
References: <imdcbm$cr4$1@news.onet.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<4d965cb9$0$2497$65785112@news.neostrada.pl> <8oeyyesy7pro$.dlg@myjk.org>
<4d9aca73$0$2456$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<4d9b7895$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: afdv53.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1302039173 4600 95.49.99.53 (5 Apr 2011 21:32:53 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Apr 2011 21:32:53 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360535
[ ukryj nagłówki ]Tue, 05 Apr 2011 22:16:21 +0200, Tomasz Pyra
>>> Zasada mądra, sensowna i rozsądna, ale jeżeli znajdzie się kierowca tego
>>> zwyczaju nierespektujący, doprowadzi do kolizji, to przed sądem wygra.
>> Wygra, bo będzie miał rację. Nie musi ustępować miejsca, to jego dobra
>> wola. "Zamek" to logiczne rozwiązanie -- ale nigdzie nie opisane w PoRD.
> Dokładnie tak samo nieopisane jest wybieranie pasa po skręcie wg.
> rozsądku, a nie określonego prawem schematu.
Nie, to jest określone. Dokładnie tak samo jak określona jest zmiana pasa
przy jeździe na suwak. I-DEN-TY-CZNIE.
>>> I nie piszę tego żeby propagować ten sposób jazdy, a po to żeby ostrzec
>>> przed nim kierowców którym wydaje się że PoRD daje im ochronę pod
>>> warunkiem że jadą "intuicyjnie swoim pasem".
>> Ale tak Ci niestety wychodzi. PoRD daje pewną ochronę w tej sytuacji, a
>> jeśli masz przykład, że dzieje się inaczej (czyt. orzeczenie sądowe z
>> takiej sytuacji), to zapodaj.
> Jeżeli tak bardzo lubisz sprowadzanie sprawy do absurdu, to sam podaj
> taki wyrok najlepiej co najmniej sądu najwyższego, który stwierdza to co
> uważasz. Tak jakby miało to byś jakimś argumentem.
Przepraszam, nie ja zacząłem trącać w wątku sądami, orzeczeniami, tylko Ty
(no i Adaś).
>>> bo jak znajdzie się kuty na cztery łapy cwaniak, to racja będzie jego.
>> No właśnie. Niezależnie od tego co zapisane w przepisach. Zatem pytam
>> ponownie, po co na siłę naginasz PoRD dodatkowo w niewłaściwą stronę?
> Naginanie to twierdzenie że na różne drogi, posiadając różne jezdnie
> mają ten sam pas ruchu.
Jeśli się nie krzyżują, to owszem, dosyć karkołomne.
> Podczas gdy definicja jest prosta - pas to część jezdni, jezdnia to
> część drogi, a skrzyżowanie to więcej niż jedna droga w jednym miejscu.
Znowu wracamy do faktu (mam nadzieję, że teraz nie wytniesz i odniesiesz
się), że skrzyżowanie to, oczywiście przecięcie dróg i jezdni, ale przede
wszystkim CZĘŚĆ WSPÓLNA tych dróg.
Nie można tej części wspólnej traktować po macoszemu -- na zasadzie należy
do jednej, albo do drugiej drogi. To jest część wspólna. Jeśli, jak w
omawianym przykładzie, na skrzyżowaniu odbywa się skręt w lewo, to istnieje
jezdnia przeznaczona dla tego manewru -- często oznaczona pomocniczymi
liniami (patrz przedstawiana przeze mnie Szyszkowa x Krakowska) -- nie
mylić z poziomym oznaczeniem pasów na skrzyżowaniu. Te pomoce są po to,
żeby pomóc kierowcom wyznaczyć jezdnię przeznaczoną do skrętu i dzięki temu
móc sobie wyznaczyć bezpieczne pasy ruchu (tak, kierowca musi umieć to
zrobić i jest tego uczony na kursie).
Ta część wspólna dróg i jezdni w momencie wykonywania skrętu staje się
"neutralna". Poprzeczne pasy ruchu są bez znaczenia dla pojazdów
wykonujących skręt i stają się tylko punktem odniesienia do zajęcia
właściwej pozycji za skrzyżowaniem.
> Uskładanie wśród tych definicji twierdzenia "zmieniłem na skrzyżowaniu
> drogę, zmieniłem jezdnię, ale nie zmieniłem pasa" jest wielką
> ekwilibrystyką pomiędzy tym co jest tam jasno napisane.
Wg mnie popełniasz podstawowy błąd traktując skrzyżowanie bardzo
schematycznie. Ile na klasycznym, niczym nie skrępowanym skrzyżowaniu można
naliczyć kierunków jazdy i ile w związku z tym nań będzie pasów ruchu?
>>> A sąd nie będzie wnikał w "rozsądność", bo prawnik nie lubi oceniania i
>>> podejmowania decyzji. Prawnik weźmie ustawę, przeczyta ją przecinek po
>>> przecinku, literka po literce, uwzględniając wszystkie "lub czasopisma"
>>> i wyjdzie mu to co ja pisałem.
>> Nadal nie wiem w jaki sposób.
> Właśnie w taki, że każda z dróg ma własny zestaw pasów ruchu.
Oraz w zależności od kierunku ruchu jeszcze parę innych zestawów pasów
ruchu, w przeciwnym wypadku jazda po skrzyżowaniu nie byłaby możliwa.
>>> Co nie zmienia faktu że konieczność ustępowania komuś pierwszeństwa jak
>>> z 2 pasów robią się 2 lub nawet 3 to absurd, bo drogi nie "ubyło".
>> No właśnie, dlatego pytam skąd ci wychodzi taka interpretacja.
> Ponieważ nie ma przepisu zabraniającego wyboru dowolnego pasa ruchu po
> skręcie.
Oczywiście że nie ma przepisu zabraniającego -- bo i po co tego zabraniać
skoro jest możliwość zajęcia dowolnego pasa jeśli nic nie stoi na
przeszkodzie? No właśnie, jak nic nie stoi na przeszkodzie, to PoRD
dopuszcza taką możliwość, a jeśli obok znajduje się inny uczestnik ruchu,
to wymusza ustąpienie mu miejsca (patrz Art. 2.7. + Art. 22.) w stopniu
umożliwiającym dalszą jazdę.
>>> Ja mówię o tej sytuacji: http://img263.imageshack.us/i/skrwr.jpg/
>>> Pierwszeństwo wg. PoRD ma czerwony, a sensowniej by było gdyby miał
>>> niebieski.
>> Ale to pierwszeństwo wynika z PoRD. W tym momencie nie mówimy jak byłoby
>> sensowniej, a jak faktycznie jest.
> Ale czy możesz odpowiedzieć, które z pokazanych na rysunku samochodów
> zmieniają zajmowane pasy ruchu?
Tu występuje jedynie zmiana kierunku jazdy, zatem każdy porusza się po
swoim pasie ruchu. Najpierw czerwony po pasie ruchu do skrętu w prawo,
później niebieski po pasie ruchu do skrętu w lewo. Pasach ruchu
NIEOZNACZONYCH poziomymi znakami drogowymi -- żeby była jasność.
> Proste pytanie, bez wnikania w pierwszeństwo - kto zmienia pas ruchu?
> Jeżeli to ułatwi odpowiedź, to wyobraź sobie że nie wjeżdżają na
> skrzyżowanie jednocześnie, a w wystarczająco dużych odstępach czasu.
To nie ma znaczenia w tym wypadku czy jednocześnie wjeżdżają na
skrzyżowanie, czy w odstępach czasu. Poruszają się tak samo, po takich
samych pasach ruchu.
Zanim znowu zaczniesz kwestionować istnienie nieoznaczonych pasów ruchu na
skrzyżowaniu, proponuję przyjrzeć się dokładniej definicji pasa ruchu i
istotnego w tej definicji słowa "podłużnych" celowo użytego, jak mniemam,
zamiast słowa "wzdłużnych".
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.11 12:06 Myjk
- 06.04.11 12:08 Myjk
- 07.04.11 00:59 Tomasz Pyra
- 07.04.11 11:32 Myjk
- 07.04.11 20:54 Tomasz Pyra
- 07.04.11 23:01 Adam Płaszczyca
- 07.04.11 23:06 Adam Płaszczyca
- 07.04.11 23:47 Gotfryd Smolik news
- 08.04.11 00:51 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 08:16 Myjk
- 08.04.11 13:43 Myjk
- 08.04.11 15:58 Myjk
- 08.04.11 21:57 Myjk
- 08.04.11 22:14 Myjk
- 09.04.11 08:49 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=