-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Date: Fri, 10 Dec 2010 11:55:37 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 78
Message-ID: <idt4fp$rs7$1@news.onet.pl>
References: <idqfu4$c2c$1@inews.gazeta.pl> <idrru5$mt2$1@inews.gazeta.pl>
<op.vnhkwdgda6rut4@koder>
<s...@k...sail-ho.pl>
<op.vnhpw6eta6rut4@koder> <idss46$lpp$1@inews.gazeta.pl>
<4d01f96b$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
<idsve0$4nt$1@inews.gazeta.pl> <op.vnhuvro1a6rut4@koder>
<idt0p6$41c$1@news.onet.pl> <op.vnhvshrra6rut4@koder>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1291982137 28551 212.160.173.137 (10 Dec 2010 11:55:37 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2010 11:55:37 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333636
[ ukryj nagłówki ]Mariusz Chwalba wrote:
> On Fri, 10 Dec 2010 11:52:22 +0100, Massai <t...@w...pl> wrote:
>
> [...]
> >>> Skoro blondynka radzi sobie z FWD, a nie radzi sobie z RWD oznacza
> >>> jednoznacznie, ze FWD jest łatwiejszy i więcej wybacza. Czy da
> sie >>> jechać z RWD? Tak Czy prościej jest z FWD? Tak
> > >
> > > Czy da się opanować poślizg w FWD? Tak
> > > Czy prościej jest w RWD? Tak
> >
> > Czy łatwiej wpaść w poślizg RWD niż FWD? Tak. Wystarczy dodać za
> > mocno gazu.
>
> Czy łatwiej wpaść w poślizg FWD niż RWD? Tak. Wystarczy dodać za mocno
> gazu, lub ująć za szybko gazu.
Mocna fura z RWD to przy mocnym dodaniu gazy potrafi tańczyć nawet na
prostej ;-)
Z FWD to nie takie łatwe.
Owszem, jak się na śliskim w zakręcie dociśnie, to potrafi przód trochę
uciec - ale jak się w RWD na śliskim zakręcie dociśnie - dupa ucieknie
bankowo.
Ujecie gazu żeby spowodowało poślizg nadsterowny, to musi być bardzo
ślisko + duży silnik i wysokie obroty.
Wprowadzenie normalnego (nie dłubanej rajdówki) FWD w dłuższą
nadsterowność bez ręcznego to duża sztuka. M. in. dlatego wszyscy
podkreślają wyższość RWD do zabaw na śniegu...
>
> > W typowej sytuacji, gdy ktoś z małymi umiejętnościami będzie jechał
> > nieostrożnie - nie będzie miało znaczenia czy będzie miał RWD czy
> > FWD - i tak nie będzie umiał wyjść z tego poślizgu.
>
> Jak się wychodzi z poślizgu:
>
> RWD: noga z gazu i auto samo się prostuje.
Jak leci bokiem? Już to widzę jak bez kontry wyprostujesz...
> FWD: noga na gaz i kręcimy odpowiednio kierownicą.
Jak ucieka przód? tu i tak niewiele można zdziałać ;-)
Wszystko jest kwestią JAKI to poślizg.
>
> Co prostsze?
>
> > Tak, wiem, jak się umie, to się nie wpadnie.
> >
> > Chodzi o to żeby jak się nie umie - nie wpaść.
> >
> > Załóżmy że wprowadzono zakaz FWD, i wszyscy (także lebiegi) się
> > muszą przesiąść na RWD.
> > Co się dzieje na drogach?
>
> Pustawo, bo z parkingów nie będą umieli wyjechać :P.
>
> Poważniej: manipulujesz. Częściej problemy z ruszeniem powoduje duży
> silnik na ośce, niż napęd z F/RWD. Im większy silnik, tym delikatniej
> trzeba gazem operować by nie zerwać przyczepności. Albo ruszać z
> dwójki.
Mam trzylitrową V6 z FWD. Tej zimy nie miałem problemów z ruszaniem,
choć ze skręcaniem zdarzyło się na parkingu ;-)
Przedłużana siódemka która stoi obok mnie na parkingu - w czasie tych
śniegów w ogóle nie wyjechała z miejsca parkingowego ;-) Raz facet
spróbował, wyciorał doły, i już się nie wytoczył... Dopiero jak
odpuściła pogoda - wyjechał.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 12:57 DoQ
- 10.12.10 12:59 DoQ
- 10.12.10 13:16 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 13:47 Michał Gut
- 10.12.10 13:41 Krzysiek Kielczewski
- 10.12.10 14:20 BaX
- 10.12.10 14:16 Yans van Horn
- 10.12.10 14:32 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 14:39 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 14:44 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 15:02 Rafał VFR
- 10.12.10 15:20 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 15:24 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 15:50 Maciek
- 10.12.10 15:54 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=