eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodzeRe: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
  • Data: 2010-12-10 12:55:37
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mariusz Chwalba wrote:

    > On Fri, 10 Dec 2010 11:52:22 +0100, Massai <t...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    > >>> Skoro blondynka radzi sobie z FWD, a nie radzi sobie z RWD oznacza
    > >>> jednoznacznie, ze FWD jest łatwiejszy i więcej wybacza. Czy da
    > sie >>> jechać z RWD? Tak Czy prościej jest z FWD? Tak
    > > >
    > > > Czy da się opanować poślizg w FWD? Tak
    > > > Czy prościej jest w RWD? Tak
    > >
    > > Czy łatwiej wpaść w poślizg RWD niż FWD? Tak. Wystarczy dodać za
    > > mocno gazu.
    >
    > Czy łatwiej wpaść w poślizg FWD niż RWD? Tak. Wystarczy dodać za mocno
    > gazu, lub ująć za szybko gazu.

    Mocna fura z RWD to przy mocnym dodaniu gazy potrafi tańczyć nawet na
    prostej ;-)
    Z FWD to nie takie łatwe.
    Owszem, jak się na śliskim w zakręcie dociśnie, to potrafi przód trochę
    uciec - ale jak się w RWD na śliskim zakręcie dociśnie - dupa ucieknie
    bankowo.

    Ujecie gazu żeby spowodowało poślizg nadsterowny, to musi być bardzo
    ślisko + duży silnik i wysokie obroty.

    Wprowadzenie normalnego (nie dłubanej rajdówki) FWD w dłuższą
    nadsterowność bez ręcznego to duża sztuka. M. in. dlatego wszyscy
    podkreślają wyższość RWD do zabaw na śniegu...

    >
    > > W typowej sytuacji, gdy ktoś z małymi umiejętnościami będzie jechał
    > > nieostrożnie - nie będzie miało znaczenia czy będzie miał RWD czy
    > > FWD - i tak nie będzie umiał wyjść z tego poślizgu.
    >
    > Jak się wychodzi z poślizgu:
    >
    > RWD: noga z gazu i auto samo się prostuje.

    Jak leci bokiem? Już to widzę jak bez kontry wyprostujesz...

    > FWD: noga na gaz i kręcimy odpowiednio kierownicą.

    Jak ucieka przód? tu i tak niewiele można zdziałać ;-)

    Wszystko jest kwestią JAKI to poślizg.

    >
    > Co prostsze?
    >
    > > Tak, wiem, jak się umie, to się nie wpadnie.
    > >
    > > Chodzi o to żeby jak się nie umie - nie wpaść.
    > >
    > > Załóżmy że wprowadzono zakaz FWD, i wszyscy (także lebiegi) się
    > > muszą przesiąść na RWD.
    > > Co się dzieje na drogach?
    >
    > Pustawo, bo z parkingów nie będą umieli wyjechać :P.
    >
    > Poważniej: manipulujesz. Częściej problemy z ruszeniem powoduje duży
    > silnik na ośce, niż napęd z F/RWD. Im większy silnik, tym delikatniej
    > trzeba gazem operować by nie zerwać przyczepności. Albo ruszać z
    > dwójki.

    Mam trzylitrową V6 z FWD. Tej zimy nie miałem problemów z ruszaniem,
    choć ze skręcaniem zdarzyło się na parkingu ;-)

    Przedłużana siódemka która stoi obok mnie na parkingu - w czasie tych
    śniegów w ogóle nie wyjechała z miejsca parkingowego ;-) Raz facet
    spróbował, wyciorał doły, i już się nie wytoczył... Dopiero jak
    odpuściła pogoda - wyjechał.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: