-
Data: 2010-12-10 14:16:54
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2010-12-10 12:55, Massai wrote:
> Mariusz Chwalba wrote:
>
>> On Fri, 10 Dec 2010 11:52:22 +0100, Massai<t...@w...pl> wrote:
>>
>> [...]
>>>>> Skoro blondynka radzi sobie z FWD, a nie radzi sobie z RWD oznacza
>>>>> jednoznacznie, ze FWD jest łatwiejszy i więcej wybacza. Czy da
>> sie>>> jechać z RWD? Tak Czy prościej jest z FWD? Tak
>>>>
>>>> Czy da się opanować poślizg w FWD? Tak
>>>> Czy prościej jest w RWD? Tak
>>>
>>> Czy łatwiej wpaść w poślizg RWD niż FWD? Tak. Wystarczy dodać za
>>> mocno gazu.
>>
>> Czy łatwiej wpaść w poślizg FWD niż RWD? Tak. Wystarczy dodać za mocno
>> gazu, lub ująć za szybko gazu.
>
> Mocna fura z RWD to przy mocnym dodaniu gazy potrafi tańczyć nawet na
> prostej ;-)
> Z FWD to nie takie łatwe.
Ale zauważyłeś kluczowy warunek: MOCNA fura. Tak, MOCNYMI furami trzeba
nauczyć się jeździć ;-) Nieważne czy FWD czy RWD.
> Owszem, jak się na śliskim w zakręcie dociśnie, to potrafi przód trochę
> uciec - ale jak się w RWD na śliskim zakręcie dociśnie - dupa ucieknie
> bankowo.
Jak się w zakręcie dociśnie w FWD to się pięknie poleci po wypadkowej z
tego zakrętu :-)
A jeśli tego nie zaobserwowałeś, tzn że FWD było słabe.
Weź może dwa o TEJ SAMEJ mocy (niewielkiej lub równie dużej) i udowodnij
wyższość.
> Wprowadzenie normalnego (nie dłubanej rajdówki) FWD w dłuższą
> nadsterowność bez ręcznego to duża sztuka. M. in. dlatego wszyscy
> podkreślają wyższość RWD do zabaw na śniegu...
Można też osiągnąć konfiguracją opon. Ale też raczej KJS'owa technika -
choć kolega FWD-dziarz stosuje z powodzeniem w jeździe cywilnej.
>>
>>> W typowej sytuacji, gdy ktoś z małymi umiejętnościami będzie jechał
>>> nieostrożnie - nie będzie miało znaczenia czy będzie miał RWD czy
>>> FWD - i tak nie będzie umiał wyjść z tego poślizgu.
>>
>> Jak się wychodzi z poślizgu:
>>
>> RWD: noga z gazu i auto samo się prostuje.
>
> Jak leci bokiem? Już to widzę jak bez kontry wyprostujesz...
Wszystko zalezy od momentu w którym odpuścisz gaz (fazy poślizgu)
>> FWD: noga na gaz i kręcimy odpowiednio kierownicą.
>
> Jak ucieka przód? tu i tak niewiele można zdziałać ;-)
Zdefiniuj ucieka. Jednakże zarówno w poślizgu podsterownym jak i
nadsterownym można walczyć mniej lub bardziej skutecznie (w zależności
od warunków)
Jak nie wierzysz, to zapraszam na jazdę z kolegą startującym FWD :-)
Może pokazać co nieco :-)
>>
>> Co prostsze?
>>
>>> Tak, wiem, jak się umie, to się nie wpadnie.
>>>
>>> Chodzi o to żeby jak się nie umie - nie wpaść.
>>>
>>> Załóżmy że wprowadzono zakaz FWD, i wszyscy (także lebiegi) się
>>> muszą przesiąść na RWD.
>>> Co się dzieje na drogach?
>>
>> Pustawo, bo z parkingów nie będą umieli wyjechać :P.
>>
>> Poważniej: manipulujesz. Częściej problemy z ruszeniem powoduje duży
>> silnik na ośce, niż napęd z F/RWD. Im większy silnik, tym delikatniej
>> trzeba gazem operować by nie zerwać przyczepności. Albo ruszać z
>> dwójki.
>
> Mam trzylitrową V6 z FWD. Tej zimy nie miałem problemów z ruszaniem,
> choć ze skręcaniem zdarzyło się na parkingu ;-)
Jakby na to nie patrzeć to świat na ruszaniu z parkingu się nie kończy.
A to w końcu kardynalny zarzut :-) (problem dotyka pewnie niewielkiego
ułamka kierowców RWD :-)
Ja proponuję pójść nieco dalej i potestować zachowanie w trakcie jazdy.
Może np. w zakręcie ? :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 14:32 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 14:39 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 14:44 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 15:02 Rafał VFR
- 10.12.10 15:20 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 15:24 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 15:50 Maciek
- 10.12.10 15:54 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 15:57 J.F.
- 10.12.10 16:50 BaX
- 10.12.10 16:51 kamil
- 10.12.10 17:17 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 17:46 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 18:01 Robert Rędziak
- 10.12.10 18:20 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie