-
Data: 2010-12-10 14:16:54
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2010-12-10 12:55, Massai wrote:
> Mariusz Chwalba wrote:
>
>> On Fri, 10 Dec 2010 11:52:22 +0100, Massai<t...@w...pl> wrote:
>>
>> [...]
>>>>> Skoro blondynka radzi sobie z FWD, a nie radzi sobie z RWD oznacza
>>>>> jednoznacznie, ze FWD jest łatwiejszy i więcej wybacza. Czy da
>> sie>>> jechać z RWD? Tak Czy prościej jest z FWD? Tak
>>>>
>>>> Czy da się opanować poślizg w FWD? Tak
>>>> Czy prościej jest w RWD? Tak
>>>
>>> Czy łatwiej wpaść w poślizg RWD niż FWD? Tak. Wystarczy dodać za
>>> mocno gazu.
>>
>> Czy łatwiej wpaść w poślizg FWD niż RWD? Tak. Wystarczy dodać za mocno
>> gazu, lub ująć za szybko gazu.
>
> Mocna fura z RWD to przy mocnym dodaniu gazy potrafi tańczyć nawet na
> prostej ;-)
> Z FWD to nie takie łatwe.
Ale zauważyłeś kluczowy warunek: MOCNA fura. Tak, MOCNYMI furami trzeba
nauczyć się jeździć ;-) Nieważne czy FWD czy RWD.
> Owszem, jak się na śliskim w zakręcie dociśnie, to potrafi przód trochę
> uciec - ale jak się w RWD na śliskim zakręcie dociśnie - dupa ucieknie
> bankowo.
Jak się w zakręcie dociśnie w FWD to się pięknie poleci po wypadkowej z
tego zakrętu :-)
A jeśli tego nie zaobserwowałeś, tzn że FWD było słabe.
Weź może dwa o TEJ SAMEJ mocy (niewielkiej lub równie dużej) i udowodnij
wyższość.
> Wprowadzenie normalnego (nie dłubanej rajdówki) FWD w dłuższą
> nadsterowność bez ręcznego to duża sztuka. M. in. dlatego wszyscy
> podkreślają wyższość RWD do zabaw na śniegu...
Można też osiągnąć konfiguracją opon. Ale też raczej KJS'owa technika -
choć kolega FWD-dziarz stosuje z powodzeniem w jeździe cywilnej.
>>
>>> W typowej sytuacji, gdy ktoś z małymi umiejętnościami będzie jechał
>>> nieostrożnie - nie będzie miało znaczenia czy będzie miał RWD czy
>>> FWD - i tak nie będzie umiał wyjść z tego poślizgu.
>>
>> Jak się wychodzi z poślizgu:
>>
>> RWD: noga z gazu i auto samo się prostuje.
>
> Jak leci bokiem? Już to widzę jak bez kontry wyprostujesz...
Wszystko zalezy od momentu w którym odpuścisz gaz (fazy poślizgu)
>> FWD: noga na gaz i kręcimy odpowiednio kierownicą.
>
> Jak ucieka przód? tu i tak niewiele można zdziałać ;-)
Zdefiniuj ucieka. Jednakże zarówno w poślizgu podsterownym jak i
nadsterownym można walczyć mniej lub bardziej skutecznie (w zależności
od warunków)
Jak nie wierzysz, to zapraszam na jazdę z kolegą startującym FWD :-)
Może pokazać co nieco :-)
>>
>> Co prostsze?
>>
>>> Tak, wiem, jak się umie, to się nie wpadnie.
>>>
>>> Chodzi o to żeby jak się nie umie - nie wpaść.
>>>
>>> Załóżmy że wprowadzono zakaz FWD, i wszyscy (także lebiegi) się
>>> muszą przesiąść na RWD.
>>> Co się dzieje na drogach?
>>
>> Pustawo, bo z parkingów nie będą umieli wyjechać :P.
>>
>> Poważniej: manipulujesz. Częściej problemy z ruszeniem powoduje duży
>> silnik na ośce, niż napęd z F/RWD. Im większy silnik, tym delikatniej
>> trzeba gazem operować by nie zerwać przyczepności. Albo ruszać z
>> dwójki.
>
> Mam trzylitrową V6 z FWD. Tej zimy nie miałem problemów z ruszaniem,
> choć ze skręcaniem zdarzyło się na parkingu ;-)
Jakby na to nie patrzeć to świat na ruszaniu z parkingu się nie kończy.
A to w końcu kardynalny zarzut :-) (problem dotyka pewnie niewielkiego
ułamka kierowców RWD :-)
Ja proponuję pójść nieco dalej i potestować zachowanie w trakcie jazdy.
Może np. w zakręcie ? :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 14:32 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 14:39 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 14:44 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 15:02 Rafał VFR
- 10.12.10 15:20 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 15:24 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 15:50 Maciek
- 10.12.10 15:54 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 15:57 J.F.
- 10.12.10 16:50 BaX
- 10.12.10 16:51 kamil
- 10.12.10 17:17 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 17:46 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 18:01 Robert Rędziak
- 10.12.10 18:20 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- 2024-07-13 Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- 2024-07-15 stara idea nowe hardware
- 2024-07-14 Dzwonek gong z transformatorem
- 2024-07-14 espnow przerywa na jeziorze?