  • Data: 2013-01-21 22:35:34
    Temat: Re: Sciemy producentow
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 20 Jan 2013 19:20:21 +0100, Padre napisał(a):

    > Ja rozumiem, że policja łapie 10% złodziei bo oni raczej się ukrywają i
    > starają nie zostawiać śladów, ale jeśli UOKiK karze 10% kłamliwych
    > reklam emitowanych dwadzieścia razy dziennie, tego nie rozumiem. Myślę
    > że pod paragraf przy odrobinie chęci można by podciągnąć co druga
    > reklamę telezakupów czy usług bankowych.

    Problem w tym, że te reklamy w większości przypadków nie kłamią, ale
    umiejętnie przedstawiają dane. Wszelkie "do 90% więcej", "nawet 5 razy
    lepiej" są praktycznie nie do podważenia. Nikt przecież też nie będzie w
    reklamach przedstawiać gorszych stron swojego produktu, póki nie ma
    prawnego obowiązku.

    UOKiK wali kary za rzeczywiste kłamstwa, np. podawanie oprocentowania
    lokaty dla okresu 18 miesięcy (za to się oberwało PKO BP).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl