  • Data: 2013-01-23 16:49:40
    Temat: Re: Sciemy producentow
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2013-01-23 09:10, J.F. pisze:

    >Zgoda, to jest powszechna praktyka, tolerancje są po to by się w nich
    >zmieścić, aczkolwiek wątpię by konstruktor stosując 0.5 mm^2 zdawał
    >sobie sprawę ile ma w realu. Stąd biorą się poupalane przewody w
    >paroletnich pralkach.

    Hm, jesli norma dopuszcza by moglo byc np 20% mniej przekroju, to
    zakladam ze inna norma zalecajac np 0.5mm2 dla pradu 0.3A, sprawdzila
    ze po przewodzie 0.4mm tez przeplywa bez upalania :-)

    >Trzeba by zmienić PN-EN 60335-1, tam minimalny przekrój zwykłego
    >przewodu dla prądów 0.2-3A to 0.5 mm^2.

    Ale 15W/230V to nawet nie jest 0.1A, wiec ta norma sie nie stosuje :-P

    >Zaraz, przecież są przewody mikrofonowe na przykład: 2, 3 żyłki o
    >przekroju <<0.1 mm^2 a do tego *sznurek* razem z żyłami, by tego nie
    >urwać przy byle okazji.

    Musi jakies porzadne sluchawki, bo w chinskich teraz jest 1 zylka :-)

    Przy czym ... to nie jest chinski wynalazek, jeszcze za komuny w
    naszych telefonach byly takie kabelki, tasiemka miedzi owinieta wokol
    sznurka.
    A podejrzewam ze komuna tego nie wymyslila.

    I nie wiem o co chodzi - oszczednosc, czy moze lepiej jak ma duza
    indukcyjnosc ? Choc akurat te 2m do mikrotelefonu ma znikoma, a kable
    doziemne to chyba inaczej robione ..

    J.